چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
عسل

حوزه / همزمان با سراسر ایران اسلامی، همایش" احلی من العسل"، با حضور دانش آموزان مقاطع مختلف، در امامزاده حلیمه خاتون (س) قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام امیر رحیمی، از فضلای حوزه، پیش از ظهر امروز در این همایش، گفت: هدف اصلی امام حسین (ع) از قیام، به دست آوردن حکومت نبود، بلکه حضرت می خواست با قیام خویش اسلام ناب را حفظ کند.

وی ادامه داد: شرایط زمان امام حسین(ع) با اوضاع زمان امام حسن(ع) یکسان نبود، چرا که معاویه دارای سابقه زیادی در اسلام بود که سیاست را خوب می دانست و این عوامل مقابله و مبارزه مستقیم با معاویه را سخت می کرد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: عوام فریبی معاویه در سرزمین شام به حدی بود که مسلمانان آن منطقه اسلام را با شخصیت معاویه شناخته و تصور هیچ حاکمی به غیر از او را برای خود نداشتند.

وی افزود: مجموعه این عوامل باعث گردید تا امام حسن (ع) در ابتدا به جنگ با معاویه و آگاه سازی مردم بپردازد، اما وقتی دیدند که زحمات ایشان در این راه فایده ای ندارد بعد از چند ماه فعالیت ناچارا به صلح با معاویه پرداختند.

حجت الاسلام رحیمی  ادامه داد: معاویه بعد از مرگش، یزید را در حالی که فردی شرابخوار، فاسد، بی سیاست و خوشگذران بود، به جای خود انتخاب کرد و وقتی این واقعه به وجود آمد و اساس اسلام به خطر افتاد، امام حسین (ع) نتوانست در برابر این اقدام، سکوت نماید و قیام خود را آغاز کرد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام حسین(ع) با این که می دانست به شهادت خواهند رسید، قدم در کربلا گذاشتند و خواستند تا نه از راه امداد و کمک های غیبی، بلکه از راه طبیعی، حرکت خویش را به انجام برسانند تا در راه اصلاح جامعه حرکتی ماندگار به وجود آورده باشند.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ  به تعبیر شهید مطهری همیشه موسی و فرعون، امام علی(ع) و معاویه و یزید و امام حسین(ع) وجود دارد و وظیفه ما این است تا با عبرت گیری از وقایع گذشته، راه خود را به طور صحیح انتخاب نماییم.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: شخصیت یزید منحصر به یزید زمان امام حسین(ع) نیست، بلکه امروزه هم با نگاهی به روسای برخی کشورها مانند آمریکا متوجه می شویم که همان خصوصیات یزید در این افراد نیز مشاهده می شود و اینها همه نشان دهنده تکرار این واقعه است که هر رفتاری که یزید زمان امام حسین(ع) داشته، امروز هم همان رفتار را یزیدیان زمان دارند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha