سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ماندگاری

حوزه/ به نظر می‌رسد که مجموعه دانشگاهی و تحصیلکرده‎های ما به تمام تکالیفشان عمل نمی‎کنند، زیرا اگر عمل می‎کردند این مملکت با این همه نعمت های خدادادی باید در بهترین شرایط ممکن بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجتالاسلام والمسلمین ماندگاری بعد از ظهر امروز در جمع کارکنان جهاد دانشگاهی استان قم، با ذکر این مطلب که قیام امام حسین(ع) را میتوان در عمل ایشان به تکلیف خلاصه کرد اظهارداشت: ویژگی اصلی یاران امام حسین(ع) آن بود که آنها به وظیفه خود عمل کردند.

وی افزود: منبع شناخت تکلیف انسان، قرآن است که دارای دو وجه قرآن صامت و ناطق است؛ کارشناس مبیّن تکلیف نیز روحانیت و مراجع هستند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند فرموده است که اگر بندگان به وظایف خود عمل کنند، خداوند هم به تکالیف خود نسبت به آنها عمل خواهد کرد.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا، با ذکر این مطلب که شهدای انقلاب اسلامی حسینی بوده اند، گفت: اگر در بخش درمانی کاری کنیم که دیگر دست بیماران ما جلوی اجانب دراز نشود این کار کاری حسینی است و تکلیفی است که در مقابل خدای خود عمل کرده ایم و قطعا خیر آن را هم خواهیم دید.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به آنچه که اهل بیت(ع) و پیروان راستینشان را شاخص کرده است، افزود: خداوند به حضرت موسی(ع) فرمودند، ای انسان کوچک سعی کن برای من به تکلیف عمل کنی، من با همه خداییام به تکلیفم در مقابل شما عمل خواهم کرد.

وی افزود: عاقبت به خیری، محبوبیت، نصرت، گشایش و رسیدن روزی از جایی که گمان نمی رود، از جمله نعمات خداوند به بندگانی است که به تکلیف خود عمل می کنند.

سخنران مراسم  خاطرنشان کرد: در ادای تکلیف باید به این نکته توجه کرد که تکلیف انسانها با یکدیکر تفاوت دارد؛ تکالیف ما مثل امتحانات مدرسه است که هرکدام یک نوع امتحان داریم؛ مشکل ما این است که میخواهیم از هم تقلب کنیم در حالی که امتحانات ما با هم تفاوت دارد؛ امام حسن(ع) و امام حسین(ع) تکالیفی مختلف داشتند و هر دو نیز تکلیف خود را انجام دادند.

وی  گفت: احساس این است که مجموعه دانشگاهی‌ها و تحصیلکردههای ما به تمام تکالیفشان عمل نمیکنند، زیرا اگر عمل میکردند این مملکت با این همه نعمت های خدادادی باید در بهترین شرایط ممکن بود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآورشد:  متاسفانه گاهی حس می کنیم که دستاورد ما به دلیل تلاش ماست؛ بلکه اگر خدا نخواهد هیچ اتفاقی نمیافتد  ما نمیتوانیم به نتیجه برسیم، یعنی توکل را باید بن مایه تمام حرکات و برنامههای خود بدانیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha