سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
قرآن

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از برگزاری آیین تلاوت روزانه قرآن کریم در راستای حفظ و گسترش فرهنگ عاشورا در حرم بانوی کرامت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام مهدی احمدی با بیان این که آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حرم اهل بیت علیهم السلام است اظهارداشت: حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام  الله علیها در تاسوعا و عاشورا، میزبان  هیئت های عزاداری است که گروه گروه  به عشق اباعبد الله الحسین علیه السلام به این مکان مقدس مشرف شده و این مصیبت بزرگ را به ساحت نورانی بانوی کرامت تسلیت عرض می کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: آستان مقدس علاوه بر پذیرایی از خیل عظیم عزاداران در تاسوعا و عاشورا و ساماندهی رفت و آمد هیئت های عزاداری و سهل الوصول بودن ابراز ارادت عزاداران به حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، برنامه های متنوع فرهنگی را اجرا می کند.

وی از مهمترین برنامه های فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را سخنرانی و عزاداری هر شب در ایام سوگواری اباعبد الله الحسین علیه السلام عنوان کرد و گفت: علاوه بر مراسم هر شب، این آستان مقدس آیین های سوگواری قبل از اذان ظهر را نیز برای زائران و مجاوران تدارک دیده است.

حجت الاسلام احمدی در ادامه افزود: در عین این که قرآن کریم عِدل عترت است، متأسفانه در بعضی هیئت های عزاداری در این ایام قرائت قرآن کم رنگ می شود؛ از این رو آستان مقدس که نقش الگودهی به مؤسسات فرهنگی و هیئت ها را دارد، هر شب تلاوت نیم جزء از قرآن را با حضور زائران و مجاوران در دستور کا رخود قرار داده و ثواب آن را به روح حضرت اباعبدالله علیه السلام، یاران و اهل بیتش اهدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حفظ و گسترش فرهنگ عاشورا، آیین تلاوت روزانه قرآن کریم در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با حضور زائران بانوی کرامت برگزار می گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha