سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
بانوان

حوزه/ همزمان با سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام، همایش پیام بران عاشورا در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، خانم فخر روحانی، در این همایش که صبح امروز در صحن نجمه خاتون(س) حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: پس از  واقعه عاشورا، دشمن  تلاش می کرد که این جنایت بزرگ را در اذهان مردم خاموش کند، ولی حضرت زینب سلام الله علیها با خطبه خود در کوفه، جنایت بزرگی که در حق اهل بیت علیهم السلام روا شده بود، تبیین کردند.

وی با بیان این که مردم کوفه سنگ ولایت بر سینه می زدند، ولی در کارزار کربلا امام زمانشان را تنها گذاشته و حتی در برابرشان صف آرایی کردند، افزود: ما باید همواره مراقب باشیم که نکند در عصر غیبت سنگ ولایت را به سینه بزنیم، ولی بعد از ظهور، او را رها کنیم.

این بانوی پژوهشگر افزود: حضرت زینب سلام الله علیها با وجود مصیبت ها و ناملایمت های زیادی که در واقعه عاشورا متحمل شدند، خطبه ای حیدری ایراد کردند که مردم کوفه به یاد خطبه های امیرالمؤمنین علیه السلام افتادند.

وی با اشاره به زیبایی های کلامی در سخن اهل بیت علیهم السلام گفت: حضرت زینب سلام الله علیه زمانی که خواستند در میان مردم سخن بگویند، با توجه به این که آنها درباره شناخت ولایت به انحراف رفته بودند، بیانات خود را بر اساس آیات قرآن ایراد کردند.

فخر روحانی خاطرنشان کرد: حضرت زینب سلام الله علیها بر اساس آیات قرآن کریم با مردم سخن گفت و شبهات و پرسش های آنها را درباره ولایت پاسخ داد.

وی سخنان حضرت زینب سلام الله علیها را  در مجلس ابن زیاد و یزید را نشان دهنده کرامت والای انسانی در شرایطی که حتی به عنوان اسیر است، می باشد بیان کرد.

این سخنران با انتقاد از کسانی که می  گویند زن با چادر نمی تواند در جامعه حضور داشته باشد، افزود: حضرت زینب کبری سلام الله علیها، بانویی بودند که همه عمر پرده نشین بودند، ولی در لباس اسارت در مجلس یزید، با بیاناتشان، سخنوران بزرگ را بر سر جایشان نشاندند.

خاطرنشان می شود در ادامه این مراسم  چند تن از بانوان مداح به مدیحه سرایی پراختند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha