شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
واعظ موسوی

عضو خبرگان رهبري با اشاره به حضور دفتر تبلیغات در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسئوليت دينداري و مسائل فرهنگي در طول تاريخ بر عهده حوزه‌هاي علميه بوده است، وجود چنين عنصري در مجموعه شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي انتقال دغدغه‌هاي حوزويان فرصت بسیار مناسبی است.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد واعظ موسوي با اشاره به انتخاب رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم به عنوان عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار كرد: مقام معظم رهبري در حكمي كه اخيرا براي اعضاي شوراي انقلاب فرهنگي صادر كردند،  از زحمات گذشته افراد تقدير و رئيس دفتر تبليغات حوزه علميه قم را به مجموعه شوراي عالي انقلاب فرهنگي اضافه كردند.

وي خاطرنشان كرد: هر يك از اعضاي اين شورا مسئوليت خطيري در مباحث فرهنگي در كشور دارند و نقش خود را در اين زمينه ايفا مي‌كنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: بدون ترديد رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم نيز به عنوان نهاد برخاسته از حوزه خواه يا ناخواه شخصيتي حوزوي در اين شورا محسوب مي‌شود.

 وي با بيان اين كه مسئوليت دينداري و مسائل فرهنگي در طول تاريخ بر عهده حوزه‌هاي علميه بوده است، گفت: علما، مراجع و طلاب دغدغه‌هاي فرهنگ ديني جامعه اسلامي را همواره داشته‌اند و دارند، وجود چنين عنصري در مجموعه ارزشمند شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان فرصت مناسب براي انتقال دغدغه‌هاي حوزويان به شوراي عالي انقلاب فرهنگي است.

حجت‌الاسلام والمسلمين واعظ موسوي با بيان اين كه علميت بخشيدن بحث‌ها و ارائه دادن مباحث ديني، علمي و فرهنگي مطرح در اين شورا بسيار مفيد است، گفت: دفتر تبليغات اسلامي نبايد فراموش كند كه به عنوان عنصر حوزوي و نماينده حوزويان در اين مجموعه قرار گرفته است، انتظار از او انتظار از يك عنصر فعال، مورد تاييد رهبري و نظام است.

وي يادآور شد: بايد چالش‌هاي موجود موشكافي لازم شده و دغدغه‌هاي حوزويان را در آن شورا مطرح شود و به صورت علمي از مواضع حوزه و حوزويان دفاع صورت گيرد.

عضو خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: اثرگذاري و نقش پررنگ در مصوبات مختلف شوراي انقلاب فرهنگي در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي از وظايف ديگر بوده تا اميدي كه به نفوذ دين در پايه‌هاي مختلف فرهنگي ايجاد شده، به نااميدي تبديل نشود.

وي با اشاره به ارزيابي از عملكرد شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: با توجه به اطلاعات دقيق و كاملي كه نسبت به شوراي عالي انقلاب فرهنگي داريم، در اين شورا تلاش فراواني صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمين واعظ موسوي ادامه داد: مشكل در اجرا و نظارت است و در بخش فرهنگي و بسياري از بخش‌هاي ديگر جامعه اسلامي مباحث تصويب شده، ولي آنگونه كه لازم است عملياتي و اجرايي نمي‌شود.

وي عنوان كرد: نظارت و كنترلي در مرحله اجرا وجود ندارد، ولي مصوبات محكم، متقن و داراي پيش زمينه‌هاي حقوقي و اجتماعي مناسبي است، در حالي كه اجراي دقيق و نظارت بر اجرا مشاهده نمي‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اين كه انتظارات اكثر مردم از مصوبات برآورده نمي‌شود، گفت: درست مانند اينكه به طبيب ماهري مراجعه شود و او دردها را تشخيص دهد و بر اساس تشخيص صحيحي كه انجام داده، نسخه مناسبي بنويسد، ولي بيمار به جاي اينكه نسخه را به داروخانه عرضه كرده و داروها را تحويل بگيرد و مصرف كند، نسخه را در جيبش بگذارد.

وي خاطرنشان كرد: بدون ترديد هر چند از استحكام و اتقان برخوردار باشد، درمان درد بيمار نيست و درمان درد در صورتي است كه بر اساس نسخه عمل شود، در مسائل فرهنگي نيز صرف تصويب مواد و تبصره‌ها هر چند لازم است، ولي كافي نيست.

حجت‌الاسلام والمسلمين واعظ موسوي عنوان كرد: بايد اين مواد و تبصره‌هاي مصوبه در عرصه اجتماع به صورت اجباري و عملياتي ظهور و بروز پيدا كند و نظارت دقيق از سوي دستگاه‌هاي نظارتي در اجراي مصوبات انجام شود تا موجبات خرسندي مقام معظم رهبري را به همراه داشته باشد.

وي با بيان اينكه مسئوليت دينداري و فرهنگ ديني همواره بر عهده علما و ‌فضلاي حوزه علميه بوده است، گفت: از سوي ديگر شوراي عالي انقلاب فرهنگي درصدد پيگيري مسائل فرهنگي و تصويب مصوبات و آيين‌نامه‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: حضور رئيس دفتر تبليغات در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان حلقه وصل بين دو قشر ديني و فرهنگي تاثيرگذار بوده و سبب هماهنگي و هم‌افزايي مفيد مي‌شود و در اطلاعات علمي، فني و هر چه بارورتر كردن و بهتر كردن مصوبات موثر است تا دغدغه‌هاي نظام را در مجموعه بزرگ شوراي انقلاب فرهنگي منتقل كند.

حجت‌الاسلام والمسلمين واعظ موسوي يادآور شد: از سويي ديگر با انتخاب رهبري اين نهاد جايگاه قانوني و موقعيت ممتازي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي پيدا كرده، مي‌تواند از ظرفيت فوق‌العاده در شوراي عالي انقلاب فرهنگي بهره بگيرد و پل ارتباطي بين اين دو نهاد باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha