جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
امام سجاد

حوزه/ پس از واقعه عاشورا دشمن بسیار تلاش کرد تا تاریخ این واقعه را به فراموشی بسپارد اما با خطبه های آتشین امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س)، عاشورا به الگوی تمام آزادی خواهان دنیا تبدیل شد.

حجت الاسلام علی ناصر در گفتگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام سجاد(ع)، به تبیین وقایع بعد از عاشورا و نقش امام زین العابدین(ع) در ماندگاری نهضت حسینی پرداخت و اظهارداشت: وقتی جریان عاشورا اتفاق افتاد، دشمن تلاش کرد تا از این واقعه هیچ جزئیاتی به بیرون رخنه نکرده و واقعه کربلا در همان جا مانده و از ذهن ها فراموش گردد.

وی ادامه داد: هرچند این واقعه در گوشه ای از دنیا و تنها در عرض چند ساعت رخ داد، اما به خاطر تلاش ها و روشنگرهای امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) که با هوشیاری کامل با جریان عاشورا  برخورد کردند، هر روز پررنگ تر شده و هر ساله عزاداری برای امام حسین(ع) با ابعاد و شور بیشتری برگزار می شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه زنجان تصریح کرد: هر چند امام سجاد(ع) در واقعه عاشورا بسیار مریض احوال بود و نتوانست در میدان جنگ حضور یابد، ولی اجر رسالت ایشان کمتر از شهدای کربلا نبود، چرا که حضرت خاطره رشادت ها و مظلومیت ها در ذهن ها زنده نگه داشتند.

وی ادامه داد: سیدالساجدین(ع) با درایت کامل سخنان و توصیه های خود را در قالب دعا که در آن زمان برنده ترین سلاح بود، بیان کردند.

حجت الاسلام ناصر با تاکید بر این که امام سجاد(ع) سیاست های مومنان را در قالب دعا  تبیین کردند، ابرازداشت: صحیفه سجادیه امام زین العابدین(ع) کتاب زندگانی است که باید بیشتر مورد اهتمام قرار گیرد .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha