سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
شهیدی اکبری

حوزه/حجت الاسلام عبدالحسین اکبری شهیدی که مصداق بارز آيه شريفه « اشداء علي‌الكفار و رحماء بينهم» بود، در برابر دشمنان دين و انقلاب اسلامي همچون كوهي مقاوم، ايستادگي مي‌كرد. هرگز از حق چشم‌پوشي نکرد و مزدوران داخلي استكبار جهاني را به ستوه آورده بود.

سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری حوزه:روز هفتم تیر 1360 بر اثر انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، آیت‌الله سید‌محمد‌ حسینی بهشتی به همراه هفتاد و دو تن از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی به شهادت رسیدند. این حادثه از جمله اقدامات تروریستی سازمان مجاهدین خلق در سال‌های اولیه پس از پیروزی انقلاب محسوب می‌شود.

شهید «حجت‌الاسلام عبدالحسین اکبری» فرزند محمدولی، یکی ازهمین شهدای حادثه هفتم تیر است؛ وی در دوم مهر ماه سال 1315 در خانواده‌ای مذهبی در روستای «لالیم» از توابع شهرستان ساری در استان مازندران به دنیا آمد. عبدالحسین دوران کودکی را در زادگاهش مشغول تحصیلات ابتدایی شد و با عشق و علاقه‌ای که به تحصیل علوم دینی و علوم آل محمد(ص) داشت، برای تحصیل علوم اهل بیت(ع) قدم در راه حوزه‌های علمیه نهاد.

وی ابتدا در حوزه علميه كوهستان و در محضر آيت‌الله كوهستاني و سپس در حوزه علميه ساري مشغول فراگيري علوم ديني شد. پس از تحصيلات مقدماتي به حوزه علميه مشهد مقدس مهاجرت نمود و ادبيات عرب، صرف و نحو، منطق، مباني بيان و يك دوره فقه و اصول استدلالي را نزد اساتيد بزرگي همچون مرحوم آيت‌الله حاج شيخ هاشم قزويني و مرحوم آيت‌الله ميلاني و ميرزا احمد مدرس فرا گرفت.

*هجرت به محضر امیر بیان، امیرالمومنین علی(ع)

شهيد اكبري در سال 1346 ه .ش براي تكميل تحصيلات و كسب معارف اسلامي عازم نجف اشرف شد و در حوزه علم و فقاهت در محضر حضرت امام خميني(ره) زانوي تلمذ زد. او هم چنين در اين مدت از محضر آيات عظام حكيم، شاهرودي، خويي، بهره‌هاي فراوان برد.

*خاطره ای از زبان همسر شهید

"مریم صادقیان" همسر شهید اکبری ضمن بیان خاطراتی از همسر شهیدش در مدت اقامتشان درکشور عراق چنین می گوید:« زمانی که درعراق بودیم در مواجهه با مشکلات دست به دامان حضرت علی(ع) می‌شدیم، منبع درآمدمان در عراق هم فقط شهریه طلبگی بود، در آنجا اگر با مشکلی برخورد می‌کردیم یا اینکه بچه‌ها بیمار می‌شدند، به زیارت حضرت علی(ع) می‌رفتیم و شفای بچه‌ها را از حضرت می‌گرفتم. همسرم آقای اکبری در آنجا خوب بلد بود عربی صحبت کند ایشان، اعلامیه‌های امام(ره) را لای عمامه خود می‌گذاشت از نجف به ایران می‌آورد ،  من به همراه بچه‌هایمان که حالا چهار تا شده بودند، در نجف ماندم و او برای رساندن اعلامیه امام (ره) به ایران آمد».

شهید حجت الاسلام اکبری، فردی متعهد، فداکار و درمشکلات و رنجهای زندگی، اسطوره مقاومت و مصداق بارز  آيه شريفه « اشداء علي‌الكفار و رحماء بينهم» بود. در برابر دشمنان دين و انقلاب اسلامي همچون كوهي مقاوم، ايستادگي مي‌كرد. هرگز از حق چشم‌پوشي نکرد و مزدوران داخلي استكبار جهاني را به ستوه آورده بود.

وی درسال1351بر اثر تیرگی روابط  ایران و عراق، پس از سالها تلاش و کوشش در راه طلب علم به وطن بازگشت و باسخنرانی ها و خطابه های موثر و سازنده خود به ارشاد مردم و آشنا کردن آنان با مکتب اهل بیت(ع) پرداخت.

*شرکت فعال درمبارزات انقلابی علیه رژیم پهلوی

شهید اکبری، درمبارزات امت اسلامی و انقلابی مردم ایران علیه رژیم منحوس پهلوی و ایادی آمریکاییش، شرکت فعالی داشت و همواره درجلسات تفسیر قرآن و سخنرانی های پرشور خود از ستمها و جنایات ضد بشری و ضد اسلامی حکومت طاغوت پهلوی پرده برمی داشت و مردم را نسبت به وظایف دینی و سیاسی خود آگاه می کرد و در این راه هیچ گونه ترس و هراسی به خود راه نمی داد.

*عروج ملکوتی شهید اکبری

حجت الاسلام اکبری مازندرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مبارزه با جریانهای فکری منحرف برخاست و عضویت در هیات 5 نفره کشاورزی را پذیرفت و در حل اختلافات و نزاعهای محلی تلاشهای بسیاری کرد و سرانجام در هفتم تیرماه سال 1360 در حادثه بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین، همراه با 71 تن از عزیزان امت اسلامی به عرش پر گشود.

یادش گرامی و روحش همنشین امیرالمومنین(ع)

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha