شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رحیمیان

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: مسجد مقدس جمکران می تواند نقش اساسی در جهت احیای فرهنگ ناب اسلامی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان، در نشستی با  شهردار و مدیران شهرداری قم با بیان آیه شریفه «سَابِقُوا إِلَى مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا كَعَرْضِ السَّمَاء وَالْأَرْضِ»(21/حدید) گفت: روحیه خوب مدیران شهرداری قم در سبقت گرفتن برای کمک به حرکت بزرگ عزاداری اربعین حسینی و همچنین اهتمام ویژه شهرداری به موضوعات فرهنگی به خصوص مراسم و برنامه های مسجد مقدس جمکران از نمونه های شاخص در ارتباط با این آیات است و این روحیه ارزشمند جای شکر بسیار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بی نهایت امام حسین(علیه السلام) اظهار داشت: نقش و انگیزه اصلی عزاداری بزرگ اربعین مربوط به جاذبه امام حسین(علیه السلام) است و می بایست این مراسم هر سال باشکوه تر و بی نقص تر از سال گذشته برگزار شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران بیان کرد: هر چند سال گذشته مراسم عزاداری اربعین در قم، با مراسم بزرگ اربعین حسینی(علیه السلام) در کربلا هم زمان شده بود، اما به جهت حضور گسترده مردم نه تنها تحت الشعاع آن قرار نگرفت که حتی به الگویی برای سایر شهرها تبدیل شد؛ بنابراین مسجد مقدس جمکران می تواند نقش اساسی در جهت احیای فرهنگ ناب اسلامی ایفا کند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان، جمع آوری سخنان امام حسین و امام زمان(علیهماالسلام) در ارتباط با یکدیگر را ضروری دانست و افزود: این سخنان سرشار از معارف ناب مکتب تشیع است و نمایش آنها در سرتاسر مسیر هم سبب آشنایی بیشتر مردم با این معارف می شود و هم توجه مردم را بیش از پیش به صاحب عزای اصلی این روز یعنی وجود حضرت ولیعصر(ارواحنا فداه) جلب می کند.

وی در ادامه برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم پیاده روی در روز ولادت حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه) را خواستار شد و عنوان کرد: لازم است برای پاسداشت ایام سرور اهل بیت(علیهم السلام) حرکت عظیم مردم در روز نیمه شعبان با دسته های گل از قم به سمت مسجد مقدس جمکران نیز برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد استانی مراسم اربعین در هفته آینده گفت: ما می خواهیم تمام دستگاه های اجرایی استان در ثواب برگزاری این مراسم عظیم شریک باشند، لذا ستاد استانی با مسئولیت استاندار محترم قم تشکیل خواهد شد و امیدواریم دستگاه های اجرایی نیز تمام همت خود را در جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم به کار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان اظهار داشت: در گذشته ستادی ویژه خدمت رسانی به نمازگزاران مسجد مقدس جمکران، شامل دستگاه های اجرایی استان ایجاد شده بود که ما پیشنهاد می دهیم این ستاد با هدف خدمت رسانی بهتر به مشتاقان حضرت حجت(ارواحنا فداه) بار دیگر در استان احیا شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه تسریع در ساماندهی اتصال بلوار پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) به رینگ پیرامونی مسجد مقدس جمکران، افزایش وسایل نقلیه عمومی جهت بازگشت جمعیت انبوه عزاداران اربعین حسینی(علیه السلام) و ایجاد انضباط در رفت و آمد وسایل نقلیه و عدم اختلاط با عزاداران در طول مسیر را خواستار شد.

وی افزود: مسجد مقدس جمکران و حرم کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) به جهت انتساب و اتصالشان به اهل بیت(علیهم السلام) نور واحدی هستند که این هماهنگی، در برگزاری مراسم و برنامه هایی همجون عزاداری بزرگ اربعین تبلور و جلوه بیشتری خواهد داشت.

بر اساس اعلام روابط عمومی مسجد جمکران،حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در پایان گفت: به همت معاونت پژوهش مسجد مقدس جمکران و مدیریت بحران شهرداری، هیچ زاویه نادیده ای در مسائل مربوط به برگزاری مراسم بزرگ عزاداری اربعین وجود ندارد و همه مدیران و همکاران در مسجد مقدس جمکران از مدت ها پیش در تدارک پذیرایی شایسته از عزاداران اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در روز اربعین هستد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha