جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ناصحی

حوزه/ انقلاب اسلامی ایران حاصل مجاهدت، ایثار، از خودگذشتگی و جانفشانی امام راحل عظیم الشأن(ره) و روحانیت است که در عصر ظلمت و تباهی همچون نوری الهی طلوع کردند و به اسلام و تشیع جان دوباره ای بخشیدند.

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرتهران در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در تهران حوزه های علمیه را خاستگاه نظام خواند و با اشاره به مجاهدت های علما و بزرگان حوزه برای تحقق اهداف و آرمان های والای امام(ره) و مقام معظم رهبری، گفت: انقلاب اسلامی ایران حاصل مجاهدت، ایثار، از خودگذشتگی و جانفشانی امام راحل عظیم الشأن(ره) و روحانیت است که درعصر ظلمت و تباهی همچون نوری الهی طلوع کردند.

 عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) فرصتی تاریخی به شیعه برای ترویج، تبلیغ و اشاعه احکام دین و معارف اهل بیت(ع) داد و اکنون نیز این پرچم پرافتخار دردستان ولی امرمسلمین آیت الله العظمی خامنه ای قراردارد.

وی افزود: حوزه های علمیه رسالت تبلیغ و نشرمکتب ناب امام صادق(ع) را برعهده دارند و رسانه حوزه نیز برای انعکاس اخبار، آگاهی بخشیدن و شناساندن این معارف ناب الهی به آحاد جامعه و حتی برای کل بشریت ماموریتی بس دشوار و رسالتی خطیر برعهده دارند که می طلبد در ادای این تکلیف، رعایت صداقت، امانت داری، اطلاع رسانی شفاف، استقلال و مسئولیت پذیری درچارچوب مبانی اسلامی ازجانب رسانه منتسب به حوزه، در اولویت و اهتمام ویژه قرارگیرد.

حجت الاسلام ناصحی با اشاره به ضرورت تلفیق سواد حوزوی و رسانه ای برای تعیین و تبیین حدود و ثغور آزادی رسانه با محوریت مبانی دینی، گفت: از آنجایی که رسالت حوزه های علمیه ترویج مبانی غنی اسلام و فرهنگ ناب اهل بیت(ع)، درچارچوب عقل، منطق، مسئولیت پذیری، انصاف و آزادی است، لذا رسانه های حوزوی مانند خبرگزاری حوزه هم با اتخاذ همین رویکرد معقول، همواره در راستای تنویر افکارعمومی و آگاهی بخشی اثرگذار و منصفانه با رعایت معیارهای اسلامی، آزادانه اقدام نموده اند که کاری درخور تحسین می باشد.

وی ادامه داد: به جرأت می توان گفت ارشادات و هدایت های هوشمندانه، بصیرت افزا ومسئولانه خبرگزاری حوزه در قالب قوانین و اصول تعریف شده دینی صورت پذیرفته و حاصل تفکر والا، اندیشه ناب و قلم توانای حوزویان و متولیان اطلاع رسانی دراین مجموعه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به جایگاه آزادی مسئولانه درمطبوعات، گفت: دروازه بانان رسانه باید کاملا آگاه و هوشیار و واقف به حد و مرز و ثغور آزادی های  خود بوده و در اطلاع رسانی، دغدغه مصالح کشور در لوای دین و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را تکلیف و رسالت مسئولانه خود بدانند.

انتهای پیام 34/313

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha