یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
توسعه

حوزه/ توسعه و احداث مدارس علمیه مقوله ای است که مغفول مانده و این امر به دلیل نجابت و بزرگواری روحانیت است که از مردم برای خودش طلب کمک نمی کند.

مصطفی امین منصور، مدیرعامل انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه درگفت وگوبا خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به نقش تاثیرگذار حوزه های علمیه در ترویج و تبیین و اشاعه فرهنگ ناب اسلام، گفت: رسالت حوزه های علمیه حفظ اسلام و حراست از آن و تبلیغ و گسترش آموزه های اهل بیت(ع) است.

وی با انتقاد از کم توجهی به توسعه زیرساخت های حوزوی درسطح کشور، ادامه داد: توسعه و احداث مدارس علمیه مقوله ای است که مغفول مانده و این امر به دلیل نجابت و بزرگواری روحانیت معززاست که ازمردم برای خودش طلب کمک نمی کند، درحالی که قبل ازپیروزی انقلاب مردم، حوزه می ساختند و یا حوزه ها را توسعه می دادند.

امین منصورتصریح کرد: حوزه های علمیه بعد از انقلاب اسلامی منشأ توسعه بسیاری از ساخت های فرهنگی کشور و جامعه اسلامی بوده و امروز نیز همین رسالت را دنبال می کنند.

مدیرعامل انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه در پایان با تأکید بر ضرورت اهتمام جدی به بحث ساخت، توسعه و تجهیز حوزه های علمیه درسطح شهرها و روستاها، اظهارداشت: درحال حاضر پشتیبانی و ساخت حوزه ها عمدتا مردمی صورت می گیرد و عدم وابستگی حوزه ها به دولت و بودجه های دولتی از نکات مهمی است که پیامد آن توسعه حوزه ها توسط مردم است.

انتهای پیام 313/34 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha