شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024
آیت‌الله ایمانی

نماينده ولي‌فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز، با اشاره به كاهش سرانه مطالعه در كشور، گفت: وجود كتابخانه در هر محله و حتي هر كوچه الزامي است.

آيت‌الله اسدالله ايماني،  در گفتگو با خبرنگار حوزه از شيراز، با تشبيه نياز به كتاب به نياز بدن به غذا، استراحت و فعاليت بدني، كتاب را نيازي روزانه دانست كه در صورت عدم مطالعه آن روح آشفته می شود.

امام جمعه شيراز با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: باید همانطور كه در گوشه و كنار شهر سوپرماركت‌ها و فست‌ فودها افزايش يافته است، در هر كوچه و خياباني يك كتابخانه وجود داشته باشد.

وي ادامه داد: زندگي روزانه ما سرشار از خرده ‌وقت هايي است كه به آساني تلف مي‌شود، در حالي كه با سازماندهي اين اوقات و مطالعه کتاب، سطح آگاهی خود را بالا برد.

آيت‌الله ايماني اضافه کرد: همان طور كه محصولات غذايي براي توليد و عرضه معيارهايي از قبيل بهداشت، كيفيت، قيمت و ... دارد، دست‌اندكاران حوزه فرهنگ بايد با دقت، همه توان خود را براي نشر مفيد مورد نياز جامعه بکار گیرند تا كتاب هاي مناسبي در سبد كالاي خانواده قرار گيرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: گران بودن قيمت كتاب و نيز محتوای برخی كتاب ها سبب شده كه استفاده از اين ميراث فرهنگي كه سازنده و نتيجه تمدن ماست، كاهش يابد و اين مسئله نيازمند توجه و حمايت بيش از پيش دولت است.

امام جمعه شيراز با تاکید بر ضرورت آسيب شناسي كتاب هاي ارزشي، اخلاقي و مذهبي، گفت: شكل‌هاي خاص اين كتب با قطر زياد و جذابيت بصري كم، گروه سنتي خاصي را به اين آثار جلب مي‌كند. باید این گونه آثار جذابیت های لازم را برای جوانان داشته باشند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha