سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
آیت الله ایمانی فارس

حوزه/ امام جمعه شیراز با تاکید بر این که تداوم خط ولایت، نویدبخش تشکیل تمدن بزرگ اسلامی است تصریح کرد: اگر مسیر ولایت را ادامه دهیم، هیچ‌گاه در گذشته نمی‌مانیم و همواره سازنده فردا هستیم و برای فردا قدم برمی‌داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی، پیش از ظهر امروز در پنجمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر، در جوار بارگاه ملکوتی حضرت شاهچراغ(ع) اظهار کرد: غدیر چشمه فیاض و جاری است که از ابتدای خلقت تا پایان آفرینش در جسم وجان، ماده و روح و همه چیز این عالم تاثیر گذاشته و می‌گذارد.

وی با اشاره به این که اهل بیت(ع) مخزن اسرار الهی  هستند و همه چیز عالم در قبضه قدرت آنان است، ابراز داشت: حرکت جاری در عالم آفرینش تحت لوای ولایت است و امام علی(ع) در این زمینه می‌فرماید "توحید، نبوت و معاد از طریق امامت است".

امام جمعه شیراز با بیان این که غدیر بستر سیاسی در تاریخ زندگی انسان‌ها و عاملی برای تداوم حیات است، افزود: در اینجا باید به سخن امام راحل(ره) توجه کرد که مولای ما به غدیر ارزش داد و غدیر را غدیر ساخت، نه اینکه غدیر به ارزش مولای ما اضافه کند.

نماینده ولی فقیه در فارس با طرح سئوالی مبنی بر این که آیا باید همواره در حوادث و قضایا در گذشته باقی ماند یا این که گذشته را پلکانی برای آینده قرار داد؟، تصریح کرد: آنچه که از سخنان اهل بیت(ع) دریافت می‌شود این است که باید گذشته را پلی برای رسیدن به فردا قرار داد.

وی با اشاره به عصر غیبت تصریح کرد: خط امامت ممکن است به دلیل غیبت، دچار افت و خیز شود، اما در زمان غیبت متولی امر مسلمانان مشخص شده است و این متولیان، فقهایی هستند که با توجه به کتاب خدا ادامه راه را برای آیندگان مشخص می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این که باید امتداد غدیر را در ولایت فقیه دید، بیان کرد: در این عصر چهره بلند پیامبر(ص) را می‌توان در چهره ولی فقیه دید و با توجه به این مسئله باید غدیر را در زمان غیبت در چهره ولایت فقیه  جست‌وجو کرد.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: اگر مسیر ولایت را ادامه دهیم، هیچ‌گاه در گذشته نمی‌مانیم و همواره سازنده فردا هستیم و برای فردا قدم برمی‌داریم.

وی با بیان این که ولایت فقیه عمود دین است، گفت: در شرایطی که استکبار جهانی با تمام وجود برای شکستن عمود خیمه دین تلاش می‌کند، این عمود روز به روز درخشان‌تر می‌شود و امروز همه بزرگان دنیا به درایت و شایستگی و اندیشه بلند ولی فقیه پی‌برده‌اند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: تداوم خط و مسیر ولایت، نویدبخش تشکیل تمدن بزرگ اسلامی است تا جامعه اسلامی دوباره زندگی و حیات هزاره اول را پیدا کند و دوباره رشد وبالندگی خود را به دست آورد.

امام جمعه شیراز با اشاره به این که اجلاسیه غدیر زیر سایه حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شده، خاطرنشان کرد: ویژگی بارز احمدبن موسی(ع) امانتداری در مسئله ولایت بوده است؛ ایشان باوجود کرامت بسیاری که نزد موسی بن جعفر(ع) و مردم داشت و در شرایطی که حتی برخی از فرزندزادگان ائمه هم دین خود را به دنیا فروخته بودند، مردم و یاران خود را برای بیعت نزد علی بن موسی الرضا(ع) آورد.

آیت الله ایمانی در پایان یادآور شد: این حرکت احمد بن موسی(ع) سبب شد که فرقه‌سازی پس از امام رضا(ع) ادامه نیابد و شیعیان در مسیر ولایت با استواری گام بردارند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha