چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کتاب

مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه، گفت: طلاب و روحانیون نقش مهم و بسزایی در ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اردبیل، حجت‌الاسلام امين پورمحمد، مسؤول كتابخانه هاي عمومي شهرستان پارس آباد، شامگاه گذشته در نشستي با عنوان "فرهنگ مطالعه مفيد" در جمع طلاب مدرسه علميه ثامن الحجج(ع) شهرستان پارس آباد، با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ مطالعه در کشور، خاطرنشان کرد: فرهنگ مطالعه مفيد در خانواده ها برای آگاهی در خصوص مسائل مختلف نقش بسزايي دارد.

وی با تاکید بر شکل گیری بنیان تربیتی افراد در خانواده، افزود: دشمن امروز بنیان و اساس خانواده اسلامی و ایرانی را نشانه گرفته و در صدد تزلزل پایه های مستحکم خانواده های ایرانی است تا به هر شکل ممکن بتواند فرهنگ و آیین و سنن آنها را تغییر دهد.

حجت الاسلام پور محمد تصریح کرد: خانواده ها بايد توجه داشته باشند كه کودکان و نوجوانان از رفتارهای پدران و مادران الگو می گیرد و این مساله بهترین فرصت برای توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه در خانواده ها است.

این فعال فرهنگی یادآور شد: در مراكز فرهنگي و به خصوص در حوزه هاي علميه كه هدف طلاب و روحانیون ترويج علوم ديني در بين مردم است بايد كتاب از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

وی افزود: طلاب و روحانیان باید با مطالعه دقيق وارد اجتماع و جامعه شده و علاوه بر ترویج مباحث دینی سعی در گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان نمایند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha