پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
اندونزی

حوزه علميه الاتفاقيه اندونزی در سال 1967 تاسيس شده و هيچ نگاه افراطي و تكفيري و همچنين وهابي نداشته است. از اين حوزه علميه تاكنون 17 هزار نفر فارغ التحصيل شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به ابتکار رايزن فرهنگي ایران در اندونزي، افتتاح دارالقرآن و الحضاره الاسلاميه در حوزه علميه الاتفاقيه این کشور با 3500 محصل ديني

افتتاح شد.

اين اقدام در استان سوماتراي جنوبي اندونزی رخ داد كه مي‌تواند نقش موثري در گسترش و ارتباط با حوزه علميه داشته باشد.

در اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين مختاري نماينده آيت‌الله اراكي رئيس مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و رئيس پژوهشگاه مطالعات تقريبي و همچنين آقاي استاد مدرك القاري رئيس حوزه الاتفاقيه و ريچارد چاهيادي معاون استاندار و شهردار و مقامات شهري و همچنين مسئولان انتظامي استان سوماتراي جنوبي حضور داشتند.

اين حوزه علميه در شهر ايندرالايا قرار دارد كه مهمترين و بزرگترين حوزه سوماتراي جنوبي به شمار مي‌آيد و فضاي حوزه علميه در 4 ساختمان با متراژ 50 هكتار داير شده است.

حوزه علميه الاتفاقيه كه در سال 1967 تاسيس و در سال 1999 موفق به دريافت جايزه از وزارت دين اندونزي شد، هيچ نگاه افراطي و تكفيري و همچنين وهابي نداشته است. از اين حوزه علميه تاكنون 17 هزار نفر فارغ التحصيل شده‌اند.

در جاي جاي اندونزي و حتي در خارج از اين كشور فارغ التحصيلان وجود دارند كه 65 مدرسه علميه با 40 هزار طلبه زير نظر اين حوزه علميه بزرگ در حال فعاليت هستند.

شايان ذكر است همزمان با افتتاح اين مركز، تفاهمنامه افتتاح دارالقرآن و الحضاريه اسلاميه توسط دكتر حجت‌الله ابراهيميان رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در كشور و همچنين استاد مدرك القاري رئيس حوزه به امضا رسيد.

اين امضا تفاهمنامه مي‌تواند در راستاي گسترش مناسبات همكاري دو مجموعه موثر باشد و با توجه به اينكه اين مركز به عنوان بزرگترين حوزه علميه اهل تسنن به شمار مي‌رود مي‌تواند نقش تاثيري گذاري در كارها داشته باشد.

این فعالیت در راستای افتتاح اتاق های ایران در دانشگاه های اندونزی است که در محل حوزه های علمیه بجای کلمه "اتاق ایران" از عنوان دارالقران و الحضاره الاسلامیه استفاده گردید.

 

انعكاس مصاحبه رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي در مجله عباده اندونزي

خبر دیگری از اندونزی حاکی است مصاحبه رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در اندونزي در مجله تمام رنگي عباده اين كشور به چاپ رسيد.

اين مصاحبه در مهر ماه و با حضور خبرنگار اين مجله در محل رايزني صورت گرفت كه اغلب مباحث مطرح شده در خصوص برنامه‌ريزي حج در جمهوري اسلامي ايران بود.

همچنين در اين مصاحبه موضوعاتي از قبيل گردشگري در ايران و معرفي جايگاه‌های جمهوري اسلامي سخن به ميان آمد.

مجله عباده يكي از پرتيراژ‌ترين و پرمخاطب‌ترين نشريات كشور اندونزي است كه به به صورت تمام رنگي چاپ مي‌شود.

در اين گفتگو همچنين رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در كشور اندونزي در خصوص وضعيت گردشگري مذهبي و توريسم مذهبي در ايران و فضاهاي گردشگري ايران توضيحاتي را ارائه كرد.

 

تجلیل از كارآفرينان برتر در اندونزي

همچنین مراسم تجليل از كارآفرينان برتر اندونزي با حضور رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.

تبادل دانش ميان سرمايه گذاران در خصوص اجراي نظام سرمايه انساني از جمله دانش در مورد گرايش طرح‌هاي نظام سرمايه انساني از جمله اهداف اين مراسم بود.

در اين مراسم پيام وزير توسعه انساني و فرهنگي اندونزي قرائت شد كه در آن از برگزار كننده قدرداني و بر توجه به نظام سرمايه انساني تاكيد شده بود.

شركت كنندگان در اين مراسم شركت‌هاي بزرگي از جمله حمل و نقل هوايي، مخابرات، صنعت و ساختمان و.... حضور داشتند.

در پايان اين مراسم به شركت‌هاي برتر با لوح تقديري تجليل شد كه در مراسم اهدا جوائز و لوح‌هاي تقدير از رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران نيز دعوت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha