شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که باید حرکات رفتار ما بر اساس آموزه های دین باشد و گفتند: حق الناس تنها حقی است که قابل بخشش نیست و باید در همین دنیا به حقوق دیگران رسیدگی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له در دیدار با فرماندهان کلانتری انتظامی کشور با اشاره به آیات سوره مبارکه انعام، اظهار داشتند: قرآن کریم، کتابی است نورانی و بهترین روش برای تعلیم و تعلم بشر به شمار می رود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه قرآن، کتاب سعادت برای بشر است، ادامه دادند: سعادتمند کسی است که از این کتاب آسمانی بهره برده و دستورات الهی را در زندگی پیاده کند.

ایشان با اشاره به اینکه پیامبران اولیاء خدا و عالمان دین، منشأ خیرات و برکات و مفسر دین الهی می باشند، ابراز داشتند: در تاریخ آمده است که دشمنان برای نابودی دین، در یک روز 70 پیامبر (ع)را به قتل رساندند که نشان از دشمنی آنان دارد.

*نور حق خاموش نشدنی است

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این که انبیاء هدفی جز ارسال دستورات الهی و سعادتمند کردن انسان ها نداشته اند، خاطرنشان ساختند: بغض و کینه دشمنان تمام نشدنی است و دست به هرکاری می زنند تا نور الهی را خاموش کنند؛ ولی دشمنان بدانند نور حق خاموش نشدنی است.

معظم له با اشاره به اینکه خداوند ضامن کسانی است که دین خدا را یاری کنند، بیان داشتند: بشارت برای بهشت و انذار از جهنم، دو دستور مهم خدا به پیامبر(ص) برای بشر بوده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی دنیا را پلی برای رسیدن به آخرت عنوان کردند و گفتند: هیچ کسی در این دنیا تا ابد باقی نخواهد ماند و سرانجام هر انسانی با خداست؛ بنابراین مراقب اعمال و رفتار خود باشیم تا در روز قیامت در محضر خدا، انبیاء و اولیاء آبرومند ظاهر شویم.

* به حق الناس بی توجه نباشیم

ایشان حق الناس را عامل مهمی برای بدبختی عنوان کردند و اظهار داشتند: حق الناس تنها حقی است که قابل بخشش نیست و باید در همین دنیا به حقوق دیگران رسیدگی شود؛ زیرا بعد از مرگ این حق گریبانگیر خواهد شد و  تا زمانی که أدا نشود، از گردن انسان رهایی پیدا نخواهد کرد.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ابراز داشتند: انسان به دنیا نیامده است که طغیان و گردنکشی کند؛ بلکه خلق شده تا خلیفه الله در زمین باشد؛ از این رو باید حرکات،  سکنات و رفتار ما بر اساس آموزه های دین باشد.

معظم له در پایان خاطرنشان ساختند: مردم   دو دسته هستند؛ دسته نخست، کسانی هستند که حق را پذیرفته و خود را اصلاح می کنند که آنان در پیشکاه خداوند از اجر عظیمی برخوردارند و البته در مقابل آنها کسانی هستند که حق را نپذیرفته و آیات خدا را تکذیب کردند که سرانجام آنها ناخوشایند و در انتظار عذابی خواهند بود که برای خود فراهم کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha