جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دانشجوی انقلابی

حوزه / یکی از اساتید حوزه و دانشگاه تهران گفت: تبعیت و تعهد به ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب از اصلی ترین معیارها و شاخصه های شناخت دانشجوی متعهد و انقلابی است.

حجت الاسلام بهاء الدین قهرمانی نژاد، استاد حوزه و مدیرگروه تاریخ و تمدن، انقلاب اسلامی دانشگاه تهران، درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این مطلب افزود: عزت و سربلندی ما به خاطر وجود نعمت ولایت و رهبری است که با صلابت و استواری ایشان، امروز عزت مند و سرافراز در برابر تمام زورگویان و زیاده خواهان دنیا ایستاده ایم وحفظ و پاسداشت این عزت و سربلندی باید همواره مد نظر دانشجویان ما باشد.

وی با بیان این که دانشجویی که خصوصیات دانشجوی انقلابی را دارد نسبت به درسی که می خواند درعمل و رفتارمتعهد است، افزود: دانشجوی متعهد به خوبی می داند آنچه امروز باعث شده امنیت و آسایش برای کشور و ملت ما فراهم گردد مرهون ایثار و جان فشانی و به برکت خون مطهر شهداست و لذا مراعات حقوق شهدا و پاسداشت ارزش ها در کنار تعهد به تحصیل خوب، همواره مورد اهتمام چنین دانشجویی باشد.

مدیرگروه تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه تهران با اشاره به سابقه چپاول گری وخیانت استکبار و استعمار درحق ملت های مسلمان دنیا گفت: پرواضح است درطول سالیان متمادی بر اثر خیانت افرادی که دلسوز ملت هایشان نبوده اند جهان خواران منفوربه راحتی خون ملت ها را در شیشه کرده و به غارت تمام داشته هایشان پرداخته اند و لذا دانشجوی متعهد و انقلابی نفرت از ظلم و چپاول گری استکبار را در روح و ذهن خود داشته و با انگیزه مقابله و ایستادگی برابرزورگویان تحصیل می نماید.

حجت الاسلام قهرمانی نژاد درپایان با تأکید براین که دانشجو باید از عمر و فرصت تحصیل خود درمحیط علمی دانشگاه بهترین بهره را ببرد، اظهارداشت: دانشجویان متعهد و انقلابی ما باید ازسنگر تهذیب و تحصیل به خوبی بهره لازم را برده و احساس کنند پای در سنگر امثال شهیدان شریعت رضوی ها، قندچی ها و سایر شهدای دانشجو درسال های قبل و بعد از انقلاب گذاشته اند و نسبت به ادامه سیره و راه این شهدای گرانقدر متعهد باشند. 34/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha