جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید حمید خویی

حوزه / دکتر سیدحمید خویی، اخلاق محوری و توجه به معنویت را از لازمه های کسب علم و دانش در حوزه و دانشگاه عنوان کرد.

دکترسیدحمید خویی، استاد دانشگاه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تبریک روز دانشجو اظهارداشت: دانشجو در هر جامعه ای حلقه وصل گذشته و آینده است لذا عالمان، دانشمندان و رهبران فکری از دانشجویان امروز تشکیل می شود.

وی دوران دانشجویی هر فرد را ارزشمندترین دوره زندگی عنوان کرد و افزود: رفتار فردی و اجتماعی هر فرد تعیین کننده جامعه ای است که در آن زندگی می‌کند به اعتبار اینکه دوران دانشجویی و علم اندوزی مقارن با فصل جوانی است خداوند به عنوان سودآورترین دوره قرار داده است که می تواند آثار گران سنگی دربرداشته باشد.

نوه آیت الله موسوی خویی اذعان داشت: اگر دانشجویان از عمر خویش به عنوان یک سرمایه یادکنند و در مقابل هزینه این سرمایه که عمر با ارزش انسان است آگاه باشند بالاترین بهره وری های علمی و معرفتی را از آن خواهند داشت.

دکتر خویی ارتقا به درجات علمی راتوام با بهروزی و معرفت افزایی برای دانشجویان لازم دانست و افزود: تلاش در راستای کسب معارف انسانی و مفید و موثر بودن برای خود و جامعه از ویژگی های کسب دانش است.

وی غفلت از دین و معرفت را نقصان علم خواند و خاطرنشان ساخت: علم منهای دین و اخلاق زیانده است، انسان در چارچوب اخلاق و بصیرت هدایت می شود.

این پژوهشگر دینی همچنین بیان داشت: رویکرد علم بدون دین و اخلاق مداری بزرگترین آفت دانشگاه است چراکه بحث اخلاق اساس و جوهره دانشگاه و حوزه علمیه هستند و پیامبراکرم(ص) دلیل مبعوث شدن خویش را کامل کردن مکارم اخلاقی بیان داشته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طرفدار IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    ممنون،به دردم خورد