جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
آیت‌الله امینی

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خطاب به مسئولین ابراز داشت: مسئولین باید از خود سوال کنند که تا چه میزان مقصر مشکلات امروز دختران و پسران جامعه هستند و چرا سن ازدواج در جامعه بالا رفته و جوانان تن به ازدواج نداده و برخی بچه دار نمی شوند؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله امینی پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون رئیس جمهور در امور بانوان اظهار داشت: مسئولین کشور باید بدانند که مشکلات بسیاری جامعه و فرزندان مان را تهدید می کند که در این رابطه باید از هرگونه فعالیت تشریفاتی، غیرکاربردی و بداخلاقی پرهیز کرد.

*متخصصین حوزه و دانشگاه راهکار بدهند

ایشان افزود: باید گروهی از متخصصان حوزوی و دانشگاهی که واقعا تخصص در این زمینه ها دارند، جمع شده و مشکلات و آسیب های جامعه را رصد کرده راهکارهای برون رفت از این بحران ها را ارائه کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به مسئولین ابراز داشت: مسئولین باید از خود سوال کنند که تا چه میزان مقصر مشکلات امروز دختران و پسران جامعه هستند و چرا سن ازدواج در جامعه ما بالا رفته و جوانان تن به ازدواج نداده و برخی بچه دار نمی شوند؟

*متأسفانه درس زندگی و تشکیل خانواده به جوانان نیاموخته ایم

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: نکته قابل توجه این است که این همه از مشکلات بانوان سخن گفته ایم؛ ولی آیا از خود پرسیده ایم که این معضلات فرهنگی در حوزه خانواده از چه جهت است؟ آیا از این جهت نیست که ما درس زندگی و تشکیل خانواده به درستی به جوانان نیاموخته ایم؟ آیا به این دلیل نیست که جمعیت وسیعی از خانواده های ما در رشته هایی درس می خوانند که نه در شأن آنهاست و نه به کار می آید؟ آیا مشکل از آنجا نیست که ما در سربازگیری به این مسئله توجه نکرده ایم که چگونه جوانان ما در بهترین سن خود برنامه ای برای ازدواج آنان مشخص نشده و سربازی را مانعی برای ازدواج خود می دانند؟؛ در حالیکه نباید اینگونه باشد.

آیت الله امینی با اشاره به اینکه خانواده مقدس ترین کانون در اسلام است، تصریح کرد: قانون اساسی ما خانواده را جزو اصلی ترین نهادها در کشور دانسته؛ زیرا اجرای بسیاری از احکام الهی در قالب نظام خانواده شکل می گیرد و اگر خانواده به درستی تشکیل نشود، بنیان جامعه سست خواهد شد.

وی در پایان بیان داشت: نظام آموزشی ما باید این دروس را در مدارس و دانشگاه بگنجاند؛ چراکه متأسفانه ما امروز برنامه ای برای این مسئله نداریم و به همین خاطر است که این همه ناهنجاری ها در جامعه ایجاد شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha