شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 341085
۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴
رحیمیان دانشگاه آزاد

حوزه/ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد قم با بیان اینکه امام راحل(ره) با پرورش شخصیت هایی نظیر شهید مطهری، استوانه های حوزه را تربیت کردند، گفت: همچنین درس اخلاق امام خمینی(ره) به تربیت بدنه حوزه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسین رحیمیان شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش با اشاره به اینکه کمتر به اعماق وجودی شخصیت های علمی و معنوی افراد بزرگ  پرداخته می شود، اظهار داشت: ما امروز از امام راحل(ره) زیاد می شنویم، اما بیشتر ابعاد شخصیت ظاهری ایشان تبیین می شود در حالی که امام راحل شجره طیبه ای است که میوه های شیرینش جهان را فرا گرفته است.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) در دوران جوانی خود وارد قم شدند و به تهذیب نفس و تعلیم علوم دینی پرداختند، ابراز داشت: ایشان پیش از کارهای بزرگ خود به تهذیب نفس و خودسازی پرداخت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد قم با اشاره به اینکه امام راحل در 27 سالگی شرح دعای سحر را تالیف کردند، گفت: این اثر فاخر، عمیق و کم نظیر بود و در ادامه مسیر نیز آثار برجسته ای را تالیف کردند که این مسئله نشان می دهد ایشان نسبت به تعلیم علوم دینی اهتمام خاصی داشته اند.

حجت الاسلام رحیمیان با بیان اینکه امام (ره) نسبت به فراگیری علوم مختلف اهتمام خاصی داشتند، ابراز داشت: امام خمینی(ره) نسبت به فراگیری دروس از حضرت آیت الله شاه آبادی اهتمام داشتند و گاهی دروس خصوصی با ایشان برگزار می کردند و کمال استفاده را از این عالم بزرگ بردند. 

وی با اشاره به اینکه امام (ره) از 28 سالگی به دنبال زمینه سازی امور بزرگ می روند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در ارتقا و تربیت نخبگانی که در مراکز علمی حضور پیدا می کردند، اهتمام خاصی داشتند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد قم با بیان اینکه امام (ره) با پرورش شخصیت هایی نظیر شهید مطهری، استوانه های حوزه را تربیت کردند، گفت: همچنین درس اخلاق امام خمینی(ره) به تربیت بدنه حوزه پرداخت.

حجت الاسلام  رحیمیان افزود: معمار کبیر انقلاب به احترام اساتید به خصوص حضرت آیت الله العظمی بروجردی اهتمام خاصی داشتند که باید از این مسائل درس گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: مارکسیسم حرکت شتابداری را در کشورهای دنیا و ایران آغاز کرده بود که بعد از قیام 15 خرداد 1342، شتاب این مکتب کاهش شدیدی پیدا کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزادقم در پایان خاطرنشان کرد: شخصیت امام راحل(ره) هیبت گروه های تندرو را شکست.

انتهایپیام/313 /33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha