یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
45

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان، ضمن تاکید بر دوری از آفت ها برای رسیدن به وحدت،گفت: نگاه اقتصادی و ابتلا به سیاست زدگی، آفت فضاهای علمی حوزوی و دانشگاهی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام جعفر شاه نظری، در جلسه ای هم اندیشی که به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه به میزبانی حوزه علمیه اصفهان برگزار شده بود، گفت: اگر ما به نقش محیط های علمی  اعم از حوزه و دانشگاه در پرورش نیروهای متخصص و متعهد توجه کنیم، پی به سرمایه اصلی این دو فضای علمی خواهیم برد.

وی با بیان اینکه تخصص، تعهد و کارآمدی سه عنصر اصلی فضاهای علمی چون حوزه و دانشگاه است، ابرازداشت: مسئله فرهنگ از یک سو سهل و از یک سوی دیگر سخت به نظر می آید، سهل است چرا که همه آن را تعریف می کنند و گویی متوجه آن مسئله می شوند و از جهتی سخت است چون هر کسی تعریفی متناسب با سلیقه و افکار خود از آن می کند.

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ تصریح کرد: فرهنگ اکسیژنی است که روح آدمی را به گونه ای پرورش می دهد که به حیات طیبه می رساند و حیات طیبه حیاتی است که اسلام و قرآن برای انسان ترسیم کرده اند.

وی، ارزش دادن به علم و عالم را یکی از راهکارهای ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه ذکر کرد و گفت: اگر در جامعه به جای علم و دانش ثروت و مال مورد احترام و اهمیت قرار گیرد نسل جوان به جای اهتمام ورزی به علم به دنبال کسب مال و ثروت می‌روند، این که در حوزه و دانشگاه این فرهنگ سازی شکل بگیرد بسیار مهم است.

حجت الاسلام شاه نظری، ضمن تاکید بر دوری از آفت ها برای رسیدن به وحدت،گفت: نگاه اقتصادی و ابتلا به سیاست زدگی آفت فضاهای علمی حوزوی و دانشگاهی است.

وی عنوان کرد: فرهنگ سازی وحدت حوزه و دانشگاه امر ضروری است، باید برای رسیدن به این امر یک منشور میان حوزه و دانشگاه تنظیم شود.

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: اگر دانشگاهیان و حوزویان به سمت فرهنگ سازی تقویت علم حرکت کنند، به نحو احسن وحدت رقم می خورد، محیط علمی، محیط پرسشگری و تولید علم است، حذف نگاه های منفی از سوی طرفین حوزوی و دانشگاهی به یکدیگر زمینه ساز وحدت میان این دو جامعه علمی می شود،چرا که دشمن به دنبال ترویج این نوع نگاه ها است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha