یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام کریم کشکولی

مدیرمدرسه علمیه اباصالح(عج) اصفهان، به برکات وجود مقدس امام رضا(ع) در ایران اشاره کرد و گفت: امامحضرت ثامن الحجج(ع) ایمان و علم را به کالبد ایران تزریق کردند.

حجت الاسلام والمسلمین کریم کشکولی در گفت و گو با خبرنگار حوزه از اصفهان، با تسلیت سالروز شهادت امام رضا علیه اسلام، این امام همام را در میان اهل بیت(ع) ملقب به عالم آل محمد(ص) عنوان کرد و بیان داشت: دلیل این لقب آن است که ایشان از نظر علمی آن مکان صادقین را منتشر کردند؛ بنابراین منطقه ای که لیاقت این انتشار را از سوی حضرت داشت منطقه ایران بوده است.

وی به برکات وجود مقدس امام رضا(ع) در ایران اشاره کرد و ادامه داد: امام هشتم ایمان و علم را به کالبد ایران تزریق کردند.

مدیرمدرسه علمیه اباصالح(عج)، علت حضور امام رضا(ع) در ایران را تحقق گفته پیامبر(ص) عنوان کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) در خصوص وجود امام رضا (ع) در ایران فرمودند "پاره تن من در ایران دفن می شود"؛ بنابراین این منطقه قطعه ای از بهشت است.

وی ادامه داد: هرکس به زیارت امام رضا علیه السلام برود این امام همام در سه مکان به دیدار وی می آیند بنابراین برای زیارت امام هشتم توصیه های فراوانی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کشکولی تاکید کرد: با توجه به احادیث فروان؛ هرکس با معرفت، امام رضا علیه اسلام را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.

مدیرمدرسه علمیه اباصالح(عج) ادامه داد: منظور از داشتن معرفت این است که انسان بداند که وجود امام هشتم، در جامعه سبب تعالی می شود.

وی، دستورات امام رضا(ع) را راهبردی خواندو تصریح کرد: این دستورات می تواند انسان را از مرز کفر و شرک نجات داده و به ایمان رسانده و از جهل به علم برساند؛ بنابراین با پیروی و تبعیت از اهل بیت(ع) از اوج ذلت به اوج عظت می رسیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha