سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
آیت الله مهدوی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان

یکی از اعضای خبرگان رهبری، در جمع روحانيون اصفهان به تشريح 5 نكته ضروري براي افزايش كيفيت عبادت توسط آحاد مردم به خصوص طلاب پرداخت.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان، آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي  ظهر امروز به مناسبت ايام ارتحال رسول اكرم(ص) و امام حسن مجتبي(ع) در جمع طلاب و روحانيون مركز مديريت حوزه علميه اصفهان  ضمن تاكيد بر فضیلت نماز اول وقت اظهار كرد: حضور قلب و توجه كامل به عبادت از ضروريات عبادت محسوب مي شود كه متاسفانه  دربين افراد كم رنگ شده است.

وي بيان كرد: از جمله خصايص بارز علما و بزرگان ديني گذشته حوزه هاي علميه توجه كامل و حضور قلب وافي وكافي آن بزرگواران در نماز  و در راز و نياز با خالق خود بود و همين امر رمز موفقيت آنان در سير و سلوك و نفس حقاني آنان شده بود.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: حضور قلب بزرگان ديني گذشته ما به نحوي بود كه طبق نقل هاي بيان شده به طور كلي حواس خود را با فضاي دنيوي و اطراف خود قطع مي كردند و ديگر در لحظه اقامه نماز و عبادت متوجه امري ديگر نبودند، نكته اي كه در زندگي امروزی جايش بسیار خالي است.

عضو مجلس خبرگان رهبري متذكر شد: بر طبق روايتي براي افزايش كيفيت عبادت و عاشق عبادت شدن رعايت 5 نكته لازم و ضروري است كه نخستين آن يقين به خداوند است كه از نوع يقين عيني است.

وي ادامه داد: دومين نكته لازم و ضروري، حضور قلب است كه لازمه آن دانستن اسرار و به تعبيري علم حضوري است، سومين نكته اخلاص است، نكته بعدي داشتن شورو شوق در انجام عبادت است و به تعبيري بايد با اشتها به سمت غذاي معنوي حركت كنيم.

آيت الله مهدوي تصريح كرد: داشتن نشاط و شور در افزايش كيفيت عبادت بسيار حائز اهميت است و اين نكته در روايات متعدد نيز ذكر شده است، البته لازمه تحقق اين امر هم  دوري از هواي نفس شمرده شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبري در پايان خاطرنشان کرد:  طبق روايتي که  از معصوم علیه الاسلام نقل شده  اقامه نماز نوافل جبران كننده نواقص نماز واجب يوميه مي شود و در افزايش حضور قلب در نماز واجب بسيار موثر است پس مومنين براي كسب معرفت بيشتر و افزايش كيفيت عبادت خود بر خواندن نماز، به  نافله هم  اهتمام ورزند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha