دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام رضا

پس از ورود حضرت ثامن الحجج(ع) اسلام در ایران گسترش یافت و هم اکنون حرم های امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) کانون های اصلی نشر تشیع به شمار می روند.

حجت الاسلام مجید هادی زاده درگفتگو با خبرنگار حوزه با تسلیت شهادت امام رضا(ع)، به لقب حضرت یعنی عالم آل محمد بودن اشاره کرد و گفت: عالم آل محمد بودن امام رضا(ع) به این معنا نیست که سایر امامان این منصب را نداشته باشند. چرا که هرچه در حیطه علم امام(ع) باشد، برای همه امام معصوم(ع) یکسان است.

وی ادامه داد: آنچه باعث شد امام رضا(ع) به عنوان عالم آل محمد(ص) معرفی شود، اقتضائات و نیازهای زمان بود که در زمان حضرت به علت کثرت مباحث کلامی و مسایل، امام(ع)فرصت خوبی پیدا کرد که دیدگاه های خود را تبیین کند.

مسئول مرکز تخصصی حوزه علمیه اصفهان در خصوص تاثیر حضرت در ظهور و گسترش تشیع در ایران، تصریح کرد: مکتب تشیع در ایران به زور شمشیر وارد نشد، بلکه با درک و شناخت فرهنگ اسلامی، در کشور ما شیوع پیدا کرد و افرادی مانند حضرت عبدالعظیم حسنی به ایران آمدند و ساکن شدند که منجر به شیوع اسلام شد.

حجت الاسلام هادی زاده خاطرنشان کرد: حرکت گسترده در زمینه گسترش تشیع در زمان امام رضا(ع) اتفاق افتاد که ایشان اسلام واقعی را به نمایش گذاشت و مردم آن را درک کردند.

وی اضافه کرد: پس از ورود حضرت ثامن الحجج(ع) اسلام در ایران گسترش یافت و هم اکنون حرم های امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) کانون های اصلی نشر تشیع به شمار می روند.

این محقق حوزوی در خصوص فضایل امام رضا(ع) نیز گفت: آن چیزی که از برکات حرم امام رضا(ع) وجود دارد به صورت مستمر است و استمراری از معجزات و کرامات حرم ایشان وجود دارد  که بخش ظاهری است و فضایل باطنی ایشان تنها توسط علما درک می شود که کتب زیادی نیز در این زمینه نوشته شده است.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha