جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زمانی

حوزه / معاون بین‌الملل حوزه ‌های علمیه با اشاره به فعالیت های گسترده ای که بر ضد اسلام در سطح بین‌الملل انجام می شود گفت: روحانیون باید برای مقابله با دشمنان کار علمی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن زمانی  در جمع کارکنان معاونت بین‌الملل و خبرگزاری حوزه علمیه ضمن ارائه گزارشی از سفر خود به کشور لبنان اظهار کرد: در این سفر از دو  مرکز علمی«تمدن و گسترش علوم اسلامی و مرکز الحکمی» لبنان بازدید کردیم و پس از دیدار با متفکران و نویسندگان لبنانی در مورد مباحثی که می‌توان در مورد آن‌ها  تعامل داشت گفتگو کردیم.

*انتشار 200 عنوان کتاب در مرکز تمدن اسلامی

وی بیان کرد: «مرکز تمدن و گسترش علوم اسلامی» برای گسترش علوم اسلامی کار علمی انجام می‌دهد و آموزه‌های تمدن اسلامی را به دنیای عرب معرفی می‌کند.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه تصریح کرد: این مرکز تاکنون 200 جلد کتاب را به زبان عربی تألیف و چاپ کرده است که کار بسیار نو و قابل‌تقدیری است.

وی ابراز داشت:«مرکز الحکمی» سال‌ها است که پیرامون پژوهشی‌های فلسفی کار علمی انجام می‌دهد و در این دیدار در مورد کارهای فلسفی جدیدی که می‌توان  همکاری کرد اقداماتی  انجام شد.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی  به بازدید خود از  نمایشگاه کتاب در لبنان  اشاره کرد و با بیان این که  گفت وگو هایی  با ناشران مصری و فلسطینی صورت گرفت گفت: در این بازدید دریافتیم که انتشاراتی‌ها در چهارعرصه  فعالیت دارند؛ اولین زمینه این است که برخی از آنها با تمام توان بر ضد اسلام کار می‌کنند و این در حالی است که ما از این نوع فعالیت‌ها اطلاعی نداریم و نسبت به آن‌ها غافلیم و بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم.

*تلاش کشیش لبنانی برای تحریف قرآن

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه مطرح کرد: یکی از کشیشان لبنانی کتاب‌هایی تألیف کرده است که در تلاش است اثبات کند قرآن وحیانی نیست و از تورات اقتباس شده است و برای رسیدن به این هدف با برداشت نادرست و غیر علمی  از آیات قرآن نیز استفاده کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: برای پاسخ قاطع علمی و منطقی  به این کشیش، مجموعه تألیفات  وی را تهیه کردیم تا  بفهمد آنچه پنداشته غلط است.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام به صورت علمی بر ضد اسلام فعالیت می‌کنند و ما برای جواب دادن به آن‌ها باید کار علمی انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی عنوان کرد: دومین  اقدام انتشاراتی‌ها، پاسخ‌های علمی مسلمانان به فعالیت‌های مستشرقانی است که بر ضد اسلام کار می‌کنند، ولی ما در حوزه به این موارد کمتر پرداخته‌ایم.

وی ادامه داد: دکتر علی بن ابراهیم یکی از نویسندگانی است که 15 جلد کتاب در نقد استشراق نوشته است که  این کتاب ها را تهیه کردیم.

*در زمینه‌های جدید کار چندانی نکرده‌ایم

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان این که متأسفانه در حوزه در زمینه‌های  جدید کار نکرده‌ایم گفت:  فعالیت سومی که انتشاراتی های خارجی انجام می دهند، کتاب‌هایی بود که  علیه اهل‌بیت(ع) و تشیع نوشته شده اند.

وی با اشاره به اینکه در دنیا  کتاب های بسیاری در این زمینه منتشر می شود و ما از بسیاری از آن‌ها بی‌خبر هستیم بیان کرد: کتاب‌هایی در عربستان چاپ شده که  درآن کتاب‌ها،  از یزید به عنوان مظلوم یادکرده‌اند و اگر کسی از تاریخ خبر نداشته باشد تحت تأثیر قرار می‌گیرد و برای پاسخ به آن‌ها احتیاج به کار علمی داریم.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی با بیان این که زمینه چهارم کتاب‌هایی است که مصنفان و محققان غیر شیعه و غیرمسلمان در دفاع از ائمه (ع)و تبیین فضایل آن‌ها نوشته‌اند گفت: ما متأسفانه از انتشاراین نوع کتاب‌ها نیز بی‌خبر هستیم و از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم و نسبت به آن‌ها وظیفه داریم.

وی تصریح کرد: روحانیون باید به وظیفه خود نسبت به ائمه (ع) عمل کند، ظرفیت‌های بسیاری در سطح بین الملل وجود دارد و ما باید وظیفه خود را برای بررسی آنها انجام دهیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha