دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
رهبر انقلاب

حوزه/ عالم اهل سنت گفت: مصداق بارز «أُولِی الْأَمْرِ» که رفع کننده فتنه ها و ایجاد کننده وحدت باشد، مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در مشهد، دکتر ماموستا کریمی، از اساتید دانشگاه و علمای اهل سنت کردستان، در همایشی با عنوان «راهبرد مواجهه با جریان های تکفیری» در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، با بیان این که انتخاب سنگ محک برای «أُولِی الْأَمْرِ» از مواردی است که باید به آن توجه شود، تصریح کرد:  به یقین هم اکنون، مصداق بارز، تمام و کمال « أُولِی الْأَمْرِ» که رفع کننده فتنه ها و ایجاد کننده وحدت باشد، مقام معظم رهبری است.

وی افزود: تاکید بر مشترکات، عمل به فتواهای وحدت آفرین و نیز از بین بردن بعضی از بذرهایی که موجب سوء استفاده دیگران شود، از مواردی است که باید مورد توجه مسلمانان قرار گیرد.

این استاد دانشگاه کردستان با بیان این که با نگاه به تاریخ اسلام می بینیم که در بیشتر موارد، هرگاه دشمن با لباس خود علیه مسلمانان اقدام کرده، شکست خورده است، گفت: متاسفانه هرگاه دشمن با لباس فتنه وارد عرصه شده، مسلمانان شکست خورده اند؛ بنابراین باید بصیرت داشت تا در دام فتنه گرفتار نشویم.

وی با تاکید بر این مطلب که شکست فتنه 88 مرهون بصیرت نافذ و آگاهی مقام معظم رهبری بود، یادآور شد: در صدر اسلام نیز عده ای در برابر خلیفه بر حق یعنی حضرت علی(ع) ایستادند، در حالی که پیامبر اکرم(ص) ایشان را با حق و حق را با آن حضرت می دانستند و در روایاتی نیز حضرت علی(ع) را میزان حق دانسته اند.

ماموستا دکتر کریمی، تکفیری ها را از نسل فتنه گران صدر اسلام خواند و خاطر نشان کرد: کسی حق ندارد فردی را کافر بخواند و حتی اگر خدا را انکار کند و سخن کفرآمیز بگوید، قاضی و حاکم جامعه باید حکم دهد نه اینکه عده ای فرد را به جرم کافر شدن، مجازات کنند.

وی با اذعان بر این که وهابیون از شعارهای پرزرق و برق اسلامی استفاده می کنند، همانطور که اجداد این افراد یعنی خوارج هم از برخی آیات قرآن برای مقاصد خود استفاده می کردند، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی مسلمانان را به جان هم می اندازند و از شبکه های ماهواره ای مختلف برای این کار حمایت می کنند.

این عالم سنی افزود: دشمنی کشورهایی مانند رژیم صهیونیستی با مسلمانان مشخص است و با نگاه به دیدگاه تکفیری ها، مسیر آنها معلوم می شود که برای اسلام هراسی ایجاد شده اند.

وی با بیان این که تکفیری ها در مقابل شیعه و سنی قرار دارند و کافر شمردن مسلمان در مذاهب اسلامی حرام است، گفت: پنج مذهب اسلامی همانند پنج انگشت دست هستند که به یک ریشه متصل بوده و هر چه از یکدیگر دور شوند، شکننده تر می شوند در حالی که باید به یک مشت تبدیل شوند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha