پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
دهه فجر

حوزه/ در اولین جلسه كميته هماهنگي مساجد ستاد دهه فجر بر استفاده از ظرفيت كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در تبيين دستاوردهاي انقلاب در دهه فجر تاکید شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام  سعيد روحاني در جلسه كميته هماهنگي مساجد ستاد دهه فجر که  در دبیرخانه کانون های مساجد استان قم برگزار شد.گفت: بايد تلاش كنيم تا در راستاي بهتر برگزار شدن اين همايش كوشش كنيم و همه نهادها و دستگاه‌ها كمك كنند.

وي بيان داشت: بايد در اين زمينه از ظرفيت امامان جماعت استفاده كنيم تا در مساجد شاهد برگزاري مراسم‌هاي گسترده و مناسب در مساجد در راستاي تبيين انقلاب و دستاوردهاي آن باشيم.

مسئول كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم تصريح كرد: بايد هماهنگي هاي لازم با علما و مراجع صورت گيرد تا پيش از آغاز دهه فجر امامان جماعت به محضر آنها رسيده تا با درس گيري و الگوگيري از آنها بتوانند مطالب را به خوبي در مساجد تبيين كنند.

حجت‌الاسلام روحاني بيان داشت: از سوي ديگر در خصوص تبليغات در مساجد بايد هماهنگي‌ها و برنامه‌ها بر اساس كارهاي جديد و با جاذبيت ادامه يابد و در اين زمينه بكوشيم تا نگاه ما توجه به جوانان باشند.

 وي با اشاره به ساخت المان‌هایی با موضوع انقلاب گفت: در اين زمينه موضوعاتي از جمله مقايسه طاغوت و فتنه، بصيرت، حضور مردم در انقلاب و.... ارائه مي‌شود تا در كانون‌هاي مساجد اقدام به ساخت المان شود و شهرداري نيز از آثار برتر تجليل كند.

 مسئول كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم  تصريح كرد: اين كميته به صورت فعال جلسات را دنبال خواهد كرد تا بتوانيم به بهترين نحو ممكن در مساجد استان قم مباحث انقلاب را تبيين كنيم.

 حجت‌الاسلام روحاني گفت: اين جلسات به صورت مداوم تا پيش از دهه فجر برگزار مي‌شود و نمايندگان اداره كل تبليغات اسلامي، اوقاف و امور خيريه، ستاد اقامه نماز، شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان قم، مسجد جمكران، ستاد امر به معروف و نهي از منكر، بسيج مساجد، شوراي مركزي ائمه جماعات استان قم و دبيرخانه كانون‌هاي مساجد استان قم در اين جلسات حضور خواهند داشت.

برپايي نمايشگاه فجرآفرينان در 120 مسجد استان همزمان با ايام الله دهه فجر

حجت‌الاسلام اسدالله كريمي قائم مقام دبيرخانه كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم نیز گفت: ما 492 كانون در استان داريم كه شبكه بسيار آماده و پويا براي خدمات رساني و ارائه مباحث در جامعه جوان هستند.

وي گفت:  بسياري از ارگان ها شايد بتوانند كمك فكري و توليدي انجام دهند اما رساندن اين توليدات به دست مخاطب بسيار مهم است كه بايد در اولوليت باشد كه مي‌توان از طريق اين كانون‌هاي مساجد به اين امر پرداخت.

 قائم مقام دبيرخانه كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم گفت: اين دبيرخانه با تلاش هاي صورت گرفته توانسته اين شبكه بسيار فعال و پويا را در استان فعال كنند كه در كل كشور كم نظير است.

 حجت‌الاسلام كريمي با اشاره به برنامه‌هاي اين دبيرخانه در ايام‌الله دهه فجر گفت: اجراي برنامه 13 شب 13 محفل انس با قرآن در هشت منطقه شهري و روستايي يكي از برنامه‌ها است كه در ايام الله دهه فجر برگزار مي‌شود.

قائم مقام دبيرخانه كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم در خصوص ديگر برنامه‌هاي دبيرخانه در ايام الله دهه فجر گفت: برگزاري نمايشگاه فجر آفرينان در 120 مسجد، برگزاري مسابقات قرآن مدهامتان خواهران كل كشور در قم همزمان با دهه فجر، برگزاري نمايشگاه نماز به صورت مشترك با ستاد اقامه نماز استان و... از ديگر برنامه‌ها خواهد بود.

حجت‌الاسلام كريمي گفت: همچنين برنامه شيطان ستيزي را داريم كه المان‌هايي طراحي و از طريق محلات و كانون‌ها در دسته‌هاي راهپيمايي ارائه مي‌شود.

وي در پايان به برگزاري جلسات اين كميته اشاره كرد و گفت: برگزاري اين جلسات نشان دهنده يك جريان سازي بوده كه در راستاي گسترش كارهاي فرهنگي موثر خواهد بود.

از ظرفيت مساجد استفاده شود

حجت‌الاسلام محمد كيقبادي نیز در این جلسه گفت: يكي از برنامه‌ها و ظرفيت‌هايي كه بايد از آن نهايت استفاده را ببريم، بهره گيري از ظرفيت ائمه جمعه است كه هر ساله اتفاقات خوبي در اين راستا رقم مي‌خورد.

وي گفت: هماهنگي ها و جلسات ويژه‌اي براي ائمه جمعه برگزار شده و برنامه‌ها نيز ابلاغ شده تا در امسال شاهد برگزار شدن هر چه پرشورتر جشن انقلاب باشيم.

وی تصريح كرد: ما در هفت منطقه استان كه نماز جمعه برگزار مي‌شود مي‌توانيم كارهاي فرهنگي انجام دهيم كه در اين راستا برنامه‌ريزي‌هاي بسيار دقيقي انجام شده است.

حجت‌الاسلام كيقبادي با بيان اينكه ائمه جمعه در شهرها نقش موثر و تاثيرگذاري بر روي مردم دارند گفت: سخن ائمه جمعه بسيار نافذ و اثر بخش است و به همين منظور تلاش خواهيم كرد تا در ايام الله دهه فجر با سخنراني ائمه جمعه استان در مناطق مختلف به تبيين و دستاوردهاي انقلاب بپردازيم.

وي تاكيد كرد: مساجد ظرفيت بسيار عظيمي براي ما به شمار مي‌روند و در دل مساجد بايد از جوانان انقلابي استفاده كرده تا بتوانند به خوبي مسائل را رصد و دنبال كرده و با انقلاب بيش از گذشته آشنا شوند.

عضو شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان قم گفت: متاسفانه دشمنان تبليغات گسترده‌اي را عليه نظام جمهوري اسلامي ايران آغاز كرده‌اند و در اين زمينه هزينه‌هاي هنگفتي را نيز خرج مي‌كنند.

حجت‌الاسلام كيقبادي ادامه داد: در اين عرصه وظيفه نهادهاي فرهنگي اين است تا با جلسات منظم و بهره گيري از ظرفيت‌هاي گسترده به تشريح دستاوردهاي انقلاب پرداخته و توطئه دشمنان را بار ديگر خنثي كنند.

برپايي 30 مجموعه نمايشگاهي در بقاع متبركه امامزادگان

 حجت‌الاسلام علي عزيزي معاون فرهنگي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان قم  نیز در این جلسه گفت: اجراي اين جلسات بسيار مهم و ضروري است و بايد با كار فرهنگي تلاش كرد تا به نتايج مطلوب برسيم.

وي ادامه داد: برنامه‌ها بايد به صورت گسترده و وسيع و با درك و جايگاه درست از آن اجرايي شود و اگر برنامه به صورت ناقص برگزار شود، نتايج مطلوب نخواهد داشت.

معاون فرهنگي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان قم گفت: نبايد به فكر گزارش دادن باشيم و اگر صرف گزارش دادن كارها را دنبال كنيم، قطعا با شكست مواجه خواهيم شد و به هدف اصلي نمي‌رسيم.

حجت‌الاسلام عزيزي عنوان داشت: تبيين و تشريح دستاوردهاي انقلاب امروزه وظيفه همه نهادها و دستگاه‌ها است و كسي نبايد در اين عرصه كوتاهي كند زيرا كه دشمن در اين زمينه با همه توان جلو آمده است.

وي بيان داشت: امسال نيز دشمنان خواهند ديد كه پس از گذشت سي و شش سال از انقلاب هنوز مردم پاي انقلاب و آرمان‌هاي آن هستند و نقشه‌هاي دشمن بي تاثير خواهد بود.

 معاون فرهنگي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان قم با اشاره به برنامه‌هاي اين اداره كل در ايام الله دهه فجر گفت: اداره كل اوقاف و امور خيريه در اين ايام با برگزاري 30 مجموعه نمايشگاهي تلاش خواهد كرد تا سهمي در  تشريح دستاوردهاي انقلاب داشته باشد.

 حجت‌الاسلام عزيزي گفت: يكي از برنامه‌هاي ما استفاده از ظرفيت بقاع متبركه امامزادگان است كه در اين زمينه به صورت گسترده فعاليت خواهيم كرد و برنامه‌هاي ويژه پيروزي انقلاب را در اين بقاع برگزار خواهيم كرد.

 وي تاكيد كرد: برنامه هاي فرهنگي كه مي‌خواهيم برگزار كنيم، بايد با كيفيت برگزار شود و از سخنراناني استفاده شود كه بتواند حق مطلب را ادا كنند.

 ارائه مباحث مربوط به انقلاب در كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد قم

حجت‌الاسلام مهدي قافي معاون اجرايي ياوران نماز ستاد اقامه نماز استان قم نیز گفت: براي دهه فجر برنامه هاي خاصي را در نظر گرفته‌ايم كه در مساجد استان آنها را اجرايي خواهيم كرد.

وي تصريح كرد: يكي از تلاش‌ها و اقدامات ما برپايي مجموعه نمايشگاهي انقلاب در مساجد است كه كارهاي ابتدايي انجام و مساجد مد نظر نيز انتخاب شده‌اند.

معاون اجرايي ياوران نماز ستاد اقامه نماز استان با اشاره به ديگر برنامه‌هاي اين ستاد در ايام الله دهه فجر گفت: يكي ديگر از كارهاي ما ارائه آموزش به مربيان بوده تا بتوانند در مساجد مباحث مربوط به انقلاب را براي جوانان تشريح كنند.

حجت‌الاسلام قافي گفت: اين مربيان در كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد حاضر شده و جوانان را آموزش مي‌دهند و در كنار آن مباحث مربوط به انقلاب را مطرح خواهند كرد.

وي بيان داشت: بايد بكوشيم تا در كنار برنامه‌هاي خود موضوع انقلاب را نيز مطرح كنيم و با رنگ و بوي فرهنگي و سياسي در تبيين ارزش‌ها تلاش داشته باشيم.

برگزاري 36 برنامه شاخص ويژه پيروزي انقلاب اسلامي در مساجد استان قم

حجت‌الاسلام سيد ابوالقاسم حسيني  مسئول امور مساجد سازمان تبليغات اسلامي استان قم نیز گفت: بايد از فرصت دهه فجر در گسترش مسائل انقلابي و ديني تلاش كرده و از اين دهه نهايت بهره را ببريم.

وي گفت: اين سازمان برنامه‌هاي گسترده‌اي براي دهه فجر امسال دارد و در اين زمينه با مسئولان امر و همچنين افراد تاثيرگذار وارد مذاكره شده است.

مسئول امور مساجد سازمان تبليغات اسلامي استان قم عنوان داشت: از سوي ديگر سازمان تبليغات اسلامي با امامان جماعات استان وارد مذاكره شده و از ظرفيت آنها نهايت استفاده را خواهد كرد.

حجت‌الاسلام حسيني تاكيد كرد: ما در دهه فجر در همه مساجد استان جلسات منظم و مفصل خواهيم داشت تا بتوانيم از طريق اين مساجد دستاوردهاي انقلاب را تبيين كنيم.

وي تصريح كرد: از سوي ديگر در 36 مسجد استان به مناسبت سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، برنامه ويژه خواهيم داشت كه دستاوردهاي انقلاب مطرح مي‌شود.

مسئول امور مساجد سازمان تبليغات اسلامي استان قم بيان داشت: انتظار است كه هماهنگي‌ها براي حضور مسئولان در اين مراسم‌ها انجام شده و مهمترين اقدام ما هماهنگي و سخنراني براي جوانان است.

حجت‌الاسلام حسيني گفت: ما در اين 36 مسجد بروشورهايي تهيه كرده و ارزيابي مي‌كنيم مسائل قبل و بعد از انقلاب را كه كارها دنبال شده و مباحث در راستاي كلي مطرح مي‌شود.

وي بيان داشت: مهمترين جايي كه مي‌تواند از ظرفيت آن در تشريح دستاوردهاي انقلاب استفاده كرد، مساجد هستند كه نقش سازنده‌اي داشته و بايد اين كميته به صورت پويا و فعال برنامه‌ريزي كند.

مسئول امور مساجد سازمان تبليغات اسلامي استان قم عنوان داشت: ما آمادگي داريم تا با اين ستاد به صورت هماهنگ و مشترك برنامه‌ها را دنبال و اجرايي كرده تا شاهد رسيدن به اهداف باشيم.

پايان پيام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha