پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 342590
۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
حجت الاسلام مهدی تقوایی - معاون آموزش حوزه علمیه ایلام

حوزه/ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان ایلام از برنامه ریزی گسترده برای جذب جوانان مستعد و متعهد به تحصیل در حوزه خبر داد.

 حجت الاسلام مهدی تقوایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ایلام با اشاره به برنامه های معاونت آموزش و پژوهش حوزه استان، گفت: با نزدیک شدن ایام پذیرش حوزه برای سال 95-94 برناهه های منسجمی برای جذب جوانان مستعد، توانمند و متعهد در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه پذیرش سال جدید با مسافرت های نوروزی همزمان خواهد شد، ابراز داشت:  باید با اطلاع رسانی فراگیر و تبلیغات گسترده تر، جوانان را به تحصیل در حوزه تشویق و ترغیب کرد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه ایلام به برگزاری جلساتی با ائمه جمعه، مسئولین نهادهای فرهنگی و آموزشی استان اشاره کرد و ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، علاوه بر دعوت ائمه جمعه و مسئولین فرهنگی از جوانان برای تحصیل در حوزه، یکی از مسئولین حوزه استان نیز با حضور در شهرستان ها، پیش از خطبه های نماز جمعه، به تشریح شرایط و ویژگی های تحصیل در حوزه خواهد پرداخت.

وی اضافه کرد: نماینده ولی فقیه در ایلام و رئیس شورای حوزه علمیه استان نیز در گفتگوی رادیو و تلویزیونی، به تبیین جایگاه حوزه و روحانیت می پردازد و جوانان را با فضای حوزه آشنا خواهد کرد.

حجت الاسلام تقوایی همچنین فراهم سازی امکان ثبت نام اینترنتی در شهرستان ها، استفاده از ظرفیت روحانیون طرح هجرت و تبلیغ چهره به چهره در مدارس آموزش و پرورش را از دیگر برنامه های ایجاد انگیزه در جوانان براس ورود به عالم طلبگی برشمرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha