شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله موسوی شالی

حوزه/ دبیر کمیته جمع‌آوری آثار آیت‌الله موسوی شالی از برگزاری کنگره ملی این عالم قزوینی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیر کل بنیاد شهید استان قزوین و دبیر کمیته جمع‌آوری آثار آیت‌الله موسوی شالی گفت: کنگره ملی آیت‌الله موسوی شالی با عنوان "سیراب زمزم جمکران" برگزار می‌شود .

وی افزود: کمیته جمع‌آوری آثار آیت‌الله موسوی شالی از جمله کمیته‌های تشکیل شده برای برگزاری کنگره است، و دبیری آن، بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشته شده، این کمیته در آینده با برگزاری جلساتی، نسبت به جمع‌آوری آثار مکتوب، شنیداری و نوشتاری این عالم ربانی اقدام خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه آیت‌الله موسوی‌شالی منشا خدمات زیادی در استان قزوین بودند، یادآور شد: وی در صحنه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، دینی و سیاسی حضور داشتند و مسئولیت‌های مختلفی مانند نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان تاکستان را بر عهده داشتند.

حقایق پور ادامه داد: این عامل باعث شده که اطلاعات خوبی از این عالم برجسته قزوینی به صورت شنیداری، دیداری و مکتوب جمع‌آوری شود تا به عنوان بانک اطلاعاتی، در اختیار سایر کمیته‌ها که برای برگزاری کنگره تشکیل شده، قرار گیرد.

دبیر کمیته جمع‌آوری آثار آیت‌الله موسوی شالی تصریح کرد: زندگی‌نامه آیت‌الله موسوی شالی به دلیل وجود جنبه‌های مختلف رفتاری و اخلاقی از جمله مردم‌داری، تواضع و علاقه زیاد به خانواده شاهد و ایثارگر، ظرفیت چاپ بیش از 6 عنوان کتاب و تولید فیلم و مستند‌های مختلف را دارد.

وی افزود: بخشی از زندگی آیت‌الله موسوی‌شالی در نجف و کربلا بوده که تیمی نیز برای جمع‌آوری آثار این عالم ربانی در این مکان‌های مقدس مستقر می‌شود.

حقایق پور به زمان برگزاری کنگره ملی آیت‌الله موسوی شالی اشاره کرد و گفت: برای برپایی این کنگره باید اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گیرد ولی هنوز جمع‌آوری آثار این عالم برجسته در مرحله مقدماتی و اولیه انجام نشده به همین دلیل تاریخ برگزاری آن به طور دقیق مشخص نیست.

دبیر کمیته جمع‌آوری آثار آیت‌الله موسوی شالی اظهار کرد:  استان قزوین دارای علمای برجسته و شاخص بسیاری در طول تاریخ بوده و جای دارد که جداگانه به زندگی آن‌ها پرداخته شود و ابعاد مختلف سیره آنان به تصویر کشیده شود، که برای این منظور، تشکیل تشکلی به منظور معرفی علمای قزوینی در دستور کار استانداری قرار دارد تا سیره علمای برجسته این استان به آحاد جامعه شناسانده شود.

مدیر کل بنیاد شهید قزوین یادآور شد: آشنایی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان با سیره علما و فرهیختگان دینی که حقی بر مردم استان قزوین دارند، از مهمترین اهداف تشکیل این تشکل است.

حقایق‌پور افزود: آیت‌الله باریک‌بین نماینده ولی‌فقیه استان قزوین تاکید ویژه‌‌ای در برگزاری کنگره ملی آیت‌الله موسوی‌شالی به منظور معرفی زندگی‌نامه علمای برجسته قزوینی دارند و از همه دستگاه‌های اجرایی می‌خواهند به صورت جدی وارد این موضوع شوند تا کنگره‌ای در شان و جایگاه این عالم برگزار شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha