سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
l

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد بر ضرورت توسعه فعالیت های پژوهشی و ترویج فرهنگ پژوهش در بین طلاب و حرکت در مسیر تحول در حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمين شمس، در نشست معاونان پژوهش مدارس علمیه استان یزد، با اشاره به ضرورت تحول در حوزه، گفت: در حديثي از امام صادق(ع) آمده است «كسي كه دو روز او برابر باشد (و پيشرفتي نكرده باشد) مغبون است و كسي كه در روز دوم از روز اول بهتر باشد، مورد غبطه است».

 مدیر حوزه علمیه یزد با تأكيد بر ضرورت پژوهش، شناسائي مولفين و آثار آنها، تشويق و حمايت از نويسندگان، تقويت روحيه و انگيزه‌هاي تحقيق و پژوهش، شناسائي ظرفيت‌ها و توانمندي پژوهشي طلاب، ترويج فرهنگ پژوهش در ميان طلاب را ضرورت ها برشمرد.

حجت‌الاسلام جواد آذرپيوند، معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه يزد نیز در این نشست با تکید بر ضرورت شتاب بخسی بهآموزش پژوهش محور در حوزه، گفت: يكي از وظايف مسئولین مدارس را آشنا سازی طلاب با فرایند پژوهش است.

وی با تبیین چشم‌انداز پژوهشی حوزه یزد، افزود: پيش‌نويس چشم‌انداز پژوهشی به همت معاونت آموزش و پژوهش تدوين و به تاييد رسيده که برای تکميل آن، نيازمند همفکري معاونين پژوهش هستيم.

برپایه این گزارش، در این نشست، معاونين پژوهش مدارس علميه به بيان نظرات خود در زمينه‌هاي پژوهشي پرداخته و پيشنهاداتي را مطرح كردند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha