شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ایزدپناه

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم با اشاره به آمادگی این اداره کل برای همکاری با انجمن علمی مهدویت حوزه، گفت: با همکاری این دو مجموعه در آینده ای نزدیک کارهای بزرگی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ایزدپناه امروز در نشستی با اعضای انجمن علمی مهدویت حوزه  که در ساختمان انجمن های علمی حوزه علمیه قم برگزارشداظهار داشت: یکی از فعالیت هایی که در این اداره کل انجام شده است، راه اندازی معاونت فرهنگ دینی است تا بتوانیم به مباحث مربوط به مسائل علمی بپردازیم.

وی ادامه داد: امروز فضای علمی بسیار مناسبی در قم وجود دارد و ما نیز در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم از این ظرفیت ها بهره برداری مفیدی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم با اشاره به جای خالی حوزه علمیه در سیستم فرهنگ و ارشاد کشور، ابراز داشت: بهره برداری در راستای ارتقاء شاخص های فرهنگی کشور با استفاده از ظرفیت های حوزه از جمله مباحثی است که جای آن در وزارت فرهنگ و ارشاد خالی است و به دنبال آن هستیم تا بتوانیم این خلأ را جبران نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین ایزدپناه با تأکید بر اینکه قم باید قطب فرهنگ دینی در دولت باشد، خاطرنشان ساخت: یکی از مباحثی که در آن ورود کرده ایم، موضوع سینماست که حوزه علمیه باید در آن ورود کرده و درب ها به روی آنها باز است.

وی تصریح کرد: امروز انجمن های علمی و مباحث مربوط به آن ستون فقرات ترویج فرهنگ در کشور بوده و باید از ظرفیت های علمی و فکری نخبگان حوزوی استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم با اشاره به آمادگی این اداره کل برای همکاری با انجمن علمی مهدویت حوزه، بیان داشت: منتظر پیشنهادات شما هستیم تا بتوانیم فعالیت ها را آغاز نموده و در آینده ای نزدیک کارهای بزرگی را با هم انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ایزدپناه در پایان اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که می توانیم با همکاری هم انجام دهیم، برگزاری جشنواره هنر مهدویت است که سرفصل هایی همچون عکس، انیمیشن، نمایش، هنرهای تجسمی، نقاشی و ... می تواند در آن جای بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha