شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
l

حوزه/ مراسم بزرگداشت دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس در شهرک مهدیه قم با حضور طلاب و فضلا در مسجد امیر المؤمنین این شهرک برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام جوشقانیان در این مراسم  با شاره به آیاتی از قرآن کریم به جایگاه شهید و شهادت اشاره کرد و گفت: شهداء کسانی بودند که در مدار تقوا و ایمان قرار داشتند و زمانی که شیطان برآنها مسلط می شد، به خدا متوسل و متذکر می شدند.

وی ادامه داد: حلم و بردبار بودن، صبر در برابر سختی ها، انفاق در تنگ دستی و خدا را بر همه کارها ناظر دانستن، از نشانه های مؤمنین است و شهداء کسانی بودند که توانستند این خصوصیات و ویژگیهای را در خود تجلی دهند و با شهادت به بالاترین مقام یعنی قرب الهی برسند.

عضو هیئت امنای مؤسسه  روایت سیره شهدا اظهار داشت: شهدا کسانی بودندکه در پیشگاه خدا روسفید و واسطه فیض الهی شدند و شهداء به منزلۀ پرچم های عزت، شرف و مکارم اخلاق در جامعه اند. بنابراین باید قدر آنان را دانست و برای تکریم آنها در جامعه بیشتر تلاش کرد.

حجت الاسلام جوشقانیان گفت:  شهدا کسانی بودند که بصیرت دینی، سیاسی  وعرفان الهی داشتند و دین شناسی و دین باوری آنها در آن شرائط خاص موجب ماندگاری شهدا و الگو برای همه آحاد جامعه شدند.

وی خاطر نشان ساخت: شهداء بالاترین هنر را در همه ابعاد اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی به نمایش گذاشته بودند و نمونه بارز این هنر نمایی در دفاع از آرمانهای امام خمینی(ره) و ولایت پذیری بود.

عضو هیئت امنای مؤسسه روایت سیره  شهدا اظهار داشت: شهدا در ولایت پذیری از همه انسانها پیش قدم بودند و این را بارها ثابت کردند. بنابراین وصایا و دست نوشته  های شهدا بهترین میراث ماندگار و الگو در دفاع از انقلاب و اطاعت محض از ولی فقیه برای تمام مسؤلین و آحاد مختلف جامعه است، این میراث جاودان باید حفظ و تبدیل به یک فرهنگ در جامعه شود.

در ادامه حجت الاسلام اسماعیلی، مدیر شهرک مهدیه نیز در سخنانی با گرامیداشت مقام شامخ شهداء 8 سال دفاع مقدس و به خصوص این دو شهید گمنام گفت: شهداء الگوی حقیقی جامعه در همه ابعاد جامعه اند. باید خدا را بر این نعمت شکر کردکه شهرک مهدیه حوزه علمیه میزبانی این دو نور جاودیدان را بر عهده گرفته است.

وی افزود: شهدا مایع عزت و  افتخار این سرزمین مقدس اند. باید برای پاسداشت مقام آنها تلاش کرد و این سند  جاودان را به جامعه معرفی کرد.  

انتهای پیام 40/313

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha