یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 342970
۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
قرآن

حوزه/ دبیر اجرایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن از اجرای 200 ویژه برنامه قرآنی، در سطه استان آذربایجان شرقی، همزمان با این دوره از مسابقات خبر داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام احمد نیکنام با اشاره به این که 13 کمیته برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مسابقات تشکیل شده است، اظهار کرد: این کمیتهها در راستای افزایش سطح کیفی مسابقات تشکیل شده که مدیریت و تبلیغ شهری، روابط عمومی، امور مدعوین، پشتیبانی، اطلاع‌رسانی، حراست، آمادگی سالن‌های مراسم، آموزش‌های قرآنی، ارزیابی و نظارت، جذب مشارکت‌های مردمی، اقشار مختلف، مراکز علمی، محافل و نمایشگاه‌های قرآنی و... از جمله این کمیته‌ها است.

وی افزود: در این کمیته‌ها دستگاه‌ها و ادارات مختلفی از جمله استانداری، فرمانداری، شهرداری تبریز، مخابرات، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مؤسسات و جوامع قرآنی و... با اداره اوقاف و امور خیریه استان همکاری خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی همچنین به تعداد راه‌یافتگان به مرحله کشوری این مسابقات اشاره کرد و گفت: 220 نفر از خواهران و 250 از برادران اعم از بزرگسالان و شکوفه‌ها در رشته‌های قرائت، حفظ کل، مفاهیم، حفظ 20 جزء و ترتیل در این مسابقات رقابت خواهند کرد و ارزیابی و داوری مسابقات هم بر عهده 30 نفر از دواران قرآنی خواهد بود.

وی با اشاره به این که بیش از 200 برنامه قرآنی در حاشیه این دوره از مسابقات در سطح استان برگزار می‌شود، ادامه داد: با ایجاد تغییرات اساسی درفضای استان و اندیشیدن تمهیداتی در راستای معطرشدن فضای استان به شمیم عطر قرآن در این روزها و ماه‌ها زیرساخت‌هایی فراهم خواهد شد تا یک ماه قبل از برگزاری مسابقات، با برپایی بیش از 200 ویژه‌برنامه قرآنی در سطح استان، یک بهار قرآنی را درفصل سرد زمستان در جای‌جای آذربایجان شرقی از شهر و روستا گرفته تا ادارات و مجموعه‌های شهری برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام نیکنام نخستین روز اجرای این ویژه‌برنامه‌ها را همزمان با آغاز دهه فجر اعلام کرد و افزود: برگزاری همایش 15 هزارنفری قرآن درتبریز، برگزاری همایش «علامه طباطبائی و قرآن»، همایش «استاد شهریار و قرآن»، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن باحضور قاریان مصری، تجلیل از پیشکسوتان خادمان و فعالان قرآنی استان، برپایی نمایشگاه بزرگ فعالیت‌های قرآنی استان، برگزاری اختتامیه مسابقات استانی، برپایی دوره‌های آموزشی برای متسابقین راه‌یافته مرحله کشوری و... ازجمله برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات سراسری در استان است.

وی همچنین زمان برگزاری مسابقات سراسری قرآن را پنجم تا سیزدهم اسفندماه اعلام و اضافه کرد: مسابقات در دو نوبت صبح و عصر و به ترتیب ازساعت 8 لغایت 12 ظهر و 15 تا 20 شب برگزار خواهد شد که محل اجرای رقابت برادران مصلی حضرت امام خمینی(ره) تبریز بوده و محل برگزاری مسابقات خواهران نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

دبیر اجرایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن با بیان اینکه حضور عموم در محل مسابقات آزاد است، گفت: با توجه به اینکه ممکن است ازدحام شرکت‌کنندگان در محل مسابقات بیش از ظرفیت سالن‌ها باشد، جهت رفع این مشکل براساس دعوت‌نامه افراد می‌توانند در محل حاضر شوند.

وی اظهار کرد: افتتاحیه، اختتامیه و مسابقات از شبکه‌های مختلف به‌خصوص شبکه قرآن صدا و سیما و شبکه استانی سهند پخش خواهد شد که علاوه براین، چند برنامه و مسابقات مختلف حضوری، رسانهای، رادیویی و تلویزیونی و پیامکی قرآنی بین مردم اجرا میشود که حضور مهمانان و سخنرانان استانی و کشوری، قاریان و حافظان ممتاز داخلی و بین‌المللی رونق خاصی به مسابقات خواهد داد.

حجت‌الاسلام نیکنام خاطرنشان کرد: با هدف آشنایی شرکت‌کنندگان در مسابقه از این استان و شهر تبریز برنامههای مختلف گردشگری از جمله بازدید از موزهها و تله کابین واقع شده در کوه عینالی برای آنان درنظر گرفته شده است که به‌طور حتم برگزاری چنین مسابقاتی در اعتلای فرهنگ قرآنی جامعه و استان مؤثر بوده و می‌تواند مباحث و فرهنگ قرآنی را خانه به خانه بین مردم رواج داده و حال و هوای قرآنی را در خانواده‌ها حاکم کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha