پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
نشست

حوزه/ دوازدهمین نشست علمی و تخصصی دین‌پژوهان کشور با رویکرد نقد و بررسی بایسته‌های پژوهشی در عرصه‌های بین‌المللی ادیان و مذاهب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این نشست پنج شنبه شب در سالن جلسات دبیرخانه دین‌پژوهان در قم برگزار شد که ابتدا، حجت الاسلام و المسلمین مبلغی گفت: تا زمانی که در پژوهش‌های خود در حوزه‌ به محورهای بین‌المللی نپردازیم مطالعات ما در موضوعات داخلی با مشکلات زیادی رو در رو خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر به موضوعات بین‌المللی نپردازیم یا به سمت موضوعات کهن پیش خواهیم رفت و یا دچار اختلال در رعایت نظام اولویت‌بندی و عدم شناخت محتوای موضوعات جدید و امروزی خواهیم شد که در نتیجه از جامعه دور می‌شویم و در نهایت کار ما مفید دین نخواهدبود.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین اسلامی نیز  با اشاره به بایسته‌های پژوهشی در سطح بین‌الملل اظهار کرد: باید بحث پژوهش، آموزش را تفکیک کنیم و از ادغام آن‌ها بپرهیزیم.

وی با بیان اینکه تفکیک نکردن این موضوعات موجب می‌شود که فضای بحث آلوده شود گفت: اگر ما رعایت نکنیم که متمایز باشیم موجب می‌شود که هم در مقام پژوهشگر و هم مبلغ صحبت کنیم که موفق نخواهیم شد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha