یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
7

حوزه/ به همت انجمن مدیریت اسلامی و دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، نشست علمی، تخصصی «ویژگی ها و شاخص های جامعه پیشرفته از منظر قرآن و حدیث» در محل انجمن های علمی حوزه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» این نشست تخصصی قرار است با ارایۀ حجت الاسلام والمسلمین عسکری وزیری روز چهارشنبه هشتم بهمن ماه ساعت 16 درسالن کنفرانس انجمن های علمی حوزه توسط انجمن مدیریت اسلامی برگزار شود.

بر اساس این گزارش:پيشرفت از جمله آرمان‌های جوامع در طول تاريخ بوده است. در اديان الهی و از جمله دین مبین اسلام نيز همواره ويژگی‌ها و شاخص های جامعه پيشرفته که منطبق با فطرت بشر و ملاحظه مصالح واقعی مادی و معنوی می باشد، مد نظر بوده است.

این گزارش با اشاره به اهداف این نشست ادامه می دهد؛ تبیین ویژگی ها و شاخص های جامعه پیشرفته از منظر قرآن و حدیث است، برای رسیدن به این مقصود، محقق با روش تحقیق توصیفی ـ تحلیلی و با مراجعه به منابع معتبر و دست اول، ابتدا خاستگاه شاخص های جامعه پیشرفته را از منظر غرب بررسی و بعد از آن مهم ترین شاخص های جامعه پیشرفته را در ادبیات رایج غربی احصاء می کند.

در ادامه خاستگاه شاخص های جامعه پیشرفته را در ادبیات اسلامی بررسی وسپس این شاخص ها را در سه بعد مبنایی،ساختاری و عملکردی از منظر قرآن و حدیث،بیان و در نهایت، ویژگی های بارز جامعه  پیشرفته را تبیین خواهد نمود.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha