دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام پناهیان

اگر طلبه نشاط نداشته باشد، در مرز کفر قرار می گیرد، چرا که خداوند تبارک وتعالی خودش وعده داده که رزق و روزی عالمان دین را تامین کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از تهران،حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، رئیس حوزه علمیه دار الحکمه در آئین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه استان تهران که در مدرسه علمیه مام رضا(ع) و با حضور طلاب وفضلای این استان برگزار شد لباس عالمان دینی را یکی از شعائر الهی دانست وتصریح کرد: همانگونه که ما در مواقف حج پا جای اولیاء الهی و بزرگان دین می گذاریم این لباس نیز چون از آن بندگان حقیقی خداوند تبارک وتعال به ما رسیده،جز نشانه های الهی است و زمانی که به پوشیدن آن مفتخر می گردیم، باید خوشحال وشاد باشیم.

وی خطاب به طلاب آماده ملبس شدن گفت: باید خدا را شاکر باشید که این توفیق نصیب شما شد تا امروز بتوانید این لباس را که نشانه های الهی است بپوشید و باید قدر آن را بدانید و اگر فرد نادانی بدلیل نا آگاهی از عظمت این لباس شما را تمسخر کرد ناراحت نشوید،  چرا که همه پیامبران الهی مورد تمسخر قرار می گرفتند، اما آنان با روح بلند خود که برگرفته از نشاط توام با ایمان بود با آنان برخورد می کردند و امروز همان وظیفه بر عهده شما است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان این مطلب که مردم باید علاوه بر حرف شما که بر آنان تاثیر می گذارید، از طریق امواج دیداری هم که لباس روحانیت شماست مورد تاثیر دوچندان قرار گیرند، افزود: مردم در جامعه از شما انتظار دارند که با نشاط تر از دیگران با آنان برخورد داشته باشید و این برخورد بزرگوارانه و این عفو شما در جامعه سبب می شود تا حتی اگر از یک هوش متوسط، برخوردار باشید، در حد اعلاء از آن بهره گیرید.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مسائل دنیایی و مادی نباید طلبه دینی را از نشاط دور کند، تصریح کرد: اگر طلبه نشاط نداشته باشد، در مرز کفر قرار می گیرد چرا که خداوند تبارک وتعالی خودش وعده داده که رزق و روزی عالمان دین را تامین کند ونگرانی در این زمینه هیچ جایی ندارد و محصل دینی باید صرفا به تحصیل علوم الهی بپردازد.

این خطیب کشور با بیان خاطراتی از بزرگان حوزه در زمینه امید به پروردگار و داشتن نشاط برای تحصیل علم به رمز موفقیت طلاب در دوران تحصیل اشاره کرد و افزود: موفق ترین طلابی که هم در دفاع مقدس و هم در تحصیل علم توانستند به خوبی درخشیدند، کسانی بودند که روحیه نشاط و سر زندگی  داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه وظیفه طلاب ارشاد وهدایت جامعه به ویژه نسل جوان است، تاکید کرد: نکند با یک سری اداء واطوار که دور از شان طلبه واقعی است باعث تکلف دیگران شویم بلکه باید با استفاده از نشاط بتوانیم زمینه جذب جوانان را به مسائل دینی فراهم نماییم.

وی در پایان یاد آورشد: باید طلبه بداند که هرچه در امور معنوی خود را برای خدا و ولی خدا هزینه کند، خدا به او بیشتر آبرو خواهد داد .

گفتنی است مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام رضا علیه السلام هرسال درسالروز ولادت امام رضا علیه السلام انجام می شد، اما امسال علاوه بر این روز، همزمان با ولادت امام حسن عسکری نیز بنا به درخواست طلاب این حوزه و سایر مدارس علمیه استان تهران، این آئین شکوهمند در حوزه امام رضا علیه السلام و به دست استاد رشاد انجام گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha