چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام اکبری - مرکز خدمات

حوزه/ صدا و سیمای قم با همکاری مرکز خدمات حوزه مستند روحانیون معمر را تولید می کند تا طلاب جوان و عموم مردم جامعه با سبک زندگی معمرین آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام اکبری معاون مسکن و تأمین اجتماعی مرکز خدمات و حجت‌الاسلام جعفریانی مدیر  مرکز خدمات استان قم در نشستی  با حجت‌الاسلام و المسلمین لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای استان قم  راه های تعامل این دو مرکز را بررسی کردند

در ابتدای این  نشست حجت‌الاسلام اکبری با بیان این که بیست و سه سال از تأسیس مرکز خدمات می‌گذرد گفت: مقام معظم رهبری با بینش بالایی که داشتند وجود خلأهایی را در حوزه‌ احساس کردند و بر اساس این نیاز مرکز خدمات حوزه‌های علمیه را تأسیس کردند.

وی بیان کرد: نود درصد از روحانیون شاغل نیستند و اتکای آن‌ها تنها به شهریه و درآمدهای تبلیغ است و خدمات این مرکز شامل این افراد می‌شود.

معاون مسکن و تأمین اجتماعی مرکز خدمات با اشاره به برخی از خدماتی که مرکز به جامعه هدف ارائه می‌کند گفت: بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، مسکن، تجلیل از معمرین، تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون ، برگزاری کلاس‌های کاربردی برای خانواده‌ها، وام‌های کوتاه مدت و بلندمدت و ... بخشی از خدماتی است که این مرکز ارائه می‌کند.

وی بر شناساندن جامعه روحانیت به مردم تاکید کرد و افزود: مرکز خدمات، برنامه‌های مختلفی از جمله همایش تجلیل از معمرین، ممتازین و مزدوجین دارد که کمتر پوشش رسانه‌ای داده می‌شود و صدا و سیما می‌تواند با پوشش این برنامه‌ها مردم را با زوایای مختلف زندگی روحانیون آشنا کند.

حجت‌الاسلام اکبری تصریح کرد: با ساخت مستندهایی از زندگی معمرینی که بیش از 50 سال به تبلیغ دین می‌پردازند می‌توان مردم را با زندگی ساده این عالمان و سبک زندگی اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، آشنا کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام جعفریانی  نیز ضمن اشاره به برخی از خدماتی که توسط مرکز خدمات استان قم ارائه می‌شود گفت: روحانیون جزو ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند و خدماتی که مرکز به این افراد ارائه می‌کند از پایین‌ترین سطح خدمات شهروندی است.

وی با اشاره به برگزاری همایش ممتازین تحصیلی بیان کرد: در سال گذشته 16 هزار فرزند طلبه ممتاز در کشور داشتیم که 12 هزار نفر در شهر قم بودند و همچنین 20 نفر برتر آزمون کارشناسی ارشد و 8 نفر برتر آزمون دکتری از فرزندان روحانیون بودند و این موارد را می‌شود برای مردم مطرح کرد.

مدیر مرکز خدمات قم ضمن تقدیر از پوشش همایش پیوندهای آسمانی توسط صدا و سیمای قم افزود: تعامل بین مرکز خدمات و صدا و سیمای استان قم افزایش یابد تا از طریق صدا و سیما بسیاری از اطلاعیه‌ها و اخبار مرکز به اطلاع جامعه هدف رسانده شود.

خدمت به سربازان امام زمان(عج) بالاترین خدمت است

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین لطفی نیاسر با بیان اینکه خدمت به سربازان امام زمان(عج) بالاتری نوع خدمت است گفت: روحانیون وظیفه ارشادی که وظیفه پیامبر(ص) بود را بر عهده دارند و صدا سیما با نشان دادن زندگی روحانیون می‌تواند جامعه را با زندگی واقعی این افراد و سبک زنگی اسلامی آشنا کند.

وی بیان کرد: صدا و سیمای قم تمایل خود را اعلام می‌کند که با همکاری مرکز خدمات مستندی در مورد روحانیون و مخصوصاً معمرینی که سال‌ها به تبلیغ پرداخته‌اند، ولی امروز در کمال سادگی و بدون هیچ چشمداشتی زندگی می‌کنند بسازد تا طلاب جوان و عموم مردم جامعه با سبک زندگی معمرین آشنا شوند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha