جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 343994
۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
زنان انقلاب

مسئول امور روحانیون نهاد رهبری سپاه استان لرستان گفت: حضور فعال زنان در پیروزی انقلاب اسلامی ستودنی است

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خرم آباد، حجت الاسلام موسوی امروز  در همایش تبیین نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد،گفت: زنان مسلمان و ایرانی در اوج مبارزات انقلاب اسلامی، همراه مبارزان دیگر حضوری فعال داشته و در این زمینه  شهدای بسیاری هم تقدیم انقلاب شده است.

وی بیان داشت :  زنان نقش بسيار مهمي در پرورش نهضت اسلامي ايفا کردند و در مواردي نقش سنگين تر و موثرتري را نسبت به مردان در جريان مبارزه های  انقلابی داشتند .

مسئول امور روحانیون نهاد رهبری سپاه استان لرستان با اشاره به بیانات امام راحل  و سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اینکه اگر زنان نبودند، انقلاب اسلامی پیروز نمی شد، خاطر نشان کرد :  زنان نه تنها در  صحنه مبارزه حضور جدي و فعال داشتند، بلکه  مشوقی  برای همسران  خود براي شركت در مبارزه‌های انقلاب و حتی جنگ تحمیلی و شرکت در دفاع مقدس هم بودند.

حجت الاسلام موسوی  در ادامه به نقش زنان در تربيت فرزندان صالح براي ادامه راه و آينده نهضت اسلامي اشاره کرد و گفت : امروز زنان آگاه و مسلمان جامعه دینی  با درخشش در میادین مختلف سیاسی، فرهنگی، علمی و اجتماعی الگوی مناسبی برای سایر زنان به حساب می آیند.

به گفته وی، زنان مسلمان ايران با بهره گيري از تعاليم اسلامی و اعلام نارضایتی خود از وضعيت غير اسلامي زمان پهلوي،  خون خود را فد کردند تا اسلام محفوظ بماند و امروز هم زنان جوان باید با ادامه راه خون این شهیدان، از انقلاب محافظت کنند.

 خانم صلاح ورزی، مدیر کل امور بانوان و  مشاور استاندار لرستان نیز در ادامه این مراسم گفت : امروز غرب تمام هدف خود را برای خارج کردن زنان مسلمان و کمرنگ شدن رفتار اسلامی در خانواده ها به کار گرفته که لازم است در این زمینه با فرهنگ سازی و بهره گیری از تعالیم دینی بنیان خانواده ها را مستحکم‌تر کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha