سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
طائب

رئیس قرارگاه راهبردی عمار با تاکید بر اینکه مذاکره را هرگز نباید تعطیل کنیم، گفت: آمریکایی ها در صورت توقف مذاکرات، به دنیا می گویند ما بی منطق هستیم در حالی که ما می خواهیم اگر مذاکرات شکست خورد بگوییم تقصیر آمریکا بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که به همت بسیج مدرسه فیضیه برگزار شد، یکی از اهداف دشمن را افزایش ناامیدی در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: دشمنان برای اجرای این هدف، تلاش می کنند دوران شاهنشاهی را بهتر از امروز جلوه دهند.

وی مبنای نظام شاهنشاهی را بر پایه فساد دانست و گفت: مبنای انقلاب اسلامی بر اساس فساد نبوده و امروز نیز برای مثال بی حجابی منکر است، اما در نظام شاهنشاهی کسانی که سلامت روحی نیز داشتند اخراج می شدند.

رئیس قرارگاه راهبردی عمار افزود: دشمن می داند مسیر انقلاب صحیح است و به همین دلیل احساس خطر می کند و به دنبال زیر سوال بردن انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به وجود فقر در جامعه گفت: مردم با قناعت می توانند فقر را در جامعه از بین ببرند.

وی در ادامه یکی از ویژگی های امام راحل(ره) استکبارستیزی عنوان کرد و ابراز داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی بین ایران و استکبار موازنه شکل گرفت.

*در مذاکرات، همه قدرت های دنیا طرف مقابل ما است

رئیس قرارگاه راهبردی عمار در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات ایران و 1+5 اشاره کرد و گفت: یکی از نکات مثبت مذاکره این است که همه قدرت های دنیا در یک طرف و نماینده ایران در سمت دیگر به مذاکره می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب افزود: دشمنان اگر هراس نداشتند و موفقیت نظام را نمی دیدند که ما را متقاعد نمی کردند مذاکره کنیم و به قول خودشان ما را با تحریم ها به میز مذاکره کشانده اند تا با آن ها گفت وگو کنیم. 

*دشمن با مذاکره نمی تواند انقلاب را متوقف کند

رئیس قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه دشمن با مذاکره نمی تواند ما را متوقف کند، گفت: از خود حرف های دشمنان متوجه می شویم که انقلاب تاکنون موفق بوده است در حالی که آن ها از ابتدای انقلاب دنبال سرنگونی بودند، اما نمی توانند این ملت را به نقطه نخست برگردانند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با تاکید بر اینکه امروز در موازنه قدرت موفق هستیم، ابراز داشت: دشمن همه چیز را یکی پس از دیگری از دست می دهد؛ امروز در یمن نسخه ضعیف علی عبدالله صالح هم حضور ندارد.

وی تصریح کرد: ایران به یمن نیروی نظامی نیاورده است؛ اما یمن دیگر در اختیار دشمنان نیست و آن ها در معادلات خود نمی توانند روی یمن حساب کنند در حالی که این معادلات در خاورمیانه حرف های اساسی می زند و ایران در منطقه پیشرفت داشته است.

رئیس قرارگاه راهبردی عمار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقاداتی که به قوه قضائیه مطرح می شود، گفت: در برخی زمینه ها نقد به خودمان وارد است؛ حوزه تاکنون چند قاضی حساب شده بیرون داده است؟؛ امروز خیلی از ما ها حاضر نیستیم از قم بیرون برویم.

*شرایط امروز حوزه بهتر از گذشته است

وی با بیان اینکه حوزه نیز باید تلاش مضاعف داشته باشد، تصریح کرد: شرایط امروز حوزه های علمیه بهتر از گذشته است؛ اما طلاب باید بدانند اوقات فراعت ندارند و باید سریعتر دروس را بیاموزند.

وی افزود: تیغ سنگین دشمن بر روی حوزه است و آن ها می خواهند حوزه را به عنوان نقطه اصلی بزنند.

رئیس قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه در کل دنیا بهتر از قوه قضائیه ما نمی توان پیدا کرد، گفت: نمی دانیم در دنیا چه خبر است و در دنیا فسادها را می پوشانند در حالی که در ایران چیزی پنهان نمی ماند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب افزود: دشمن به دنبال القای عدم خودباوری است تا بگوید شما به درد حکومت کردن نمی خورید.

وی با بیان اینکه 99 درصد مشکلات ما از هجومی است که از بیرون ناشی می شود، ابراز داشت: تاکنون هر توفیقی داشتیم به دلیل قدرت دورنی نظام بوده است.

رئیس قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به فتنه88 ابراز داشت: فتنه 88 همانند نیش ماری بود که دشمن از عمق جانش به انقلاب وارد و گمان می کرد این انقلاب را برای ابد دفن می کند.

*سوریه سنگر ایران است که حمایت می شود

حجت الاسلام والمسلمین طائب در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال ایجاد یاس در جامعه است، گفت: امروز گاهی سخنانی را در جامعه مطرح می کنند مبنی بر اینکه چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؛ من و شما باید بدانیم چرا در سوریه و لبنان هستیم؛ کل هزینه ای که ایران در سوریه می دهد در صورتی که یک موشک به پالایشگاه ایران بخورد ارزش مالی بسیار کمتری دارد.

وی تصریح کرد: وقتی جبهه در قنیطره رفته و اینجا امن است باید بدانیم هزینه خاصی نمی دهیم.

رئیس قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال القای توهم حل مشکلات اقتصادی کشور در صورت بله گفتن ما به آن ها هستند، ابراز داشت: مصری ها در سال 1978 به آمریکایی ها بله گفتند اما بعد از 36 سال در انتظار نان هستند!

*باید ایران هراسی شکسته شود

حجت الاسلام والمسلمین طائب در ادامه در پاسخ به سوالی بر ضرورت شکستن ایران و اسلام هراسی تاکید کرد و گفت: رهبری در نامه خود به جوانان تاکید کردند، اسلام را آن گونه که دولت مردان می گویند نگاه نکنید؛ بلکه به منابع اصلی مراجعه کنید.

وی با بیان اینکه مردم غرب را از ایران ترسانده بودند، ابراز داشت: با پیروزی انقلاب، جریانی را راه انداختند که انقلاب را شبیه داعش به عنوان حکومتی خشن در دنیا مطرح کنند.

*با مذاکرات، ایران هراسی شکست می خورد

رئیس قرارگاه راهبردی عمار افزود: دشمنان در ایران هراسی، اسلام هراسی و شیعه هراسی بسیار کار کردند؛ با این ایران هراسی باید جنگید و مسئله هسته ای بهانه آن ها شده بود که با مذاکرات این مسئله رفع می شود اما نباید به دشمن امیدی هم بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین طائب افزود: ما در مذاکرات باید دشمن یاسی کنیم و در قالب شکستن ایران هراسی نباید اجازه دهیم دشمن امیدوار شود.

وی تصریح کرد: رهبری تا این مرحله مذاکرات مدیریت کردند که ایران هراسی رفع شود، اما دشمن امیدوار نشود و ایشان بارها لبه های امیدواری دشمن را زدند.

رئیس قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به اینکه دولت انگلیس و آمریکا باید از ما بترسند، اما مردم آن ها نباید بترسند، ابراز داشت: امروز هیچ مشکل و احساس ترسی از آمریکا و انگلیسی ها نداریم و در صورتی که خاکریز تکفیری ها را شکست دهیم مشکلات کمتری خواهیم داشت؛ چرا که نظامیان آمریکایی، ایرانی ها را شناخته اند و می دانند ایران در شرایط عادی آن ها را تهدید نمی کند.

*مذاکره هرگز نباید تعطیل شود

حجت الاسلام والمسلمین طائب با تاکید بر اینکه مذاکره را هرگز نباید تعطیل کنیم، گفت: آمریکایی ها در صورت توقف مذاکرات، به دنیا می گویند ما بی منطق هستیم در حالی که ما می خواهیم اگر مذاکرات شکست خورد بگوییم تقصیر آمریکا بود.

*آمریکا در مذاکرات شکست خورده است

وی با تاکید بر ایکه آمریکا در مذاکرات شکست خورده است، اما می خواهد شکست را گردن ایران بیاندازند، ابراز داشت: رهبری تاکید کردند ما با تمدید مذاکرات موافق هستیم و تمام تعهدات را تا پایان دوره توافق عمل می کنیم، اما اوباما به کنگره رفت تا آن ها تحریم جدید تصویب نکنند چرا که در صورت تصویب تحریم های جدید، دنیا می فهمید دیپلماسی آمریکا شکست خورده است و آن ها دروغ می گفتند.

رئیس قرارگاه راهبردی عمار افزود: مذاکره فعلا چیز خطرناکی نداشته و موفق بوده است، اما همواره باید مراقب باشیم.

*دولت را در حیطه قانون باید حمایت کرد

حجت الاسلام والمسلمین طائب با تاکید بر اینکه دولت را با همه وجود در تمام اموری که وظیفه دارد و در حیطه قانونی است باید حمایت کرد، گفت: شاخص ما رهبری است؛ در اموری که مربوط به ما است باید نقد کنیم؛ اگر وزارت ارشاد اقدام اشتباهی می کند باید تذکر داد.    

وی در پایان با اشاره به توطئه نفتی دشمن، خاطرنشان کرد: درآمد نفتی کشور کاهش یافته، اما دشمن به نقطه مرگ افتاده و این مسئله برای خودشان مرگ آور است.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha