دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله میر شاه ولد

حوزه/ به پاس خدمات مرحوم آیت الله میر شاه ولد، سالروز بزرگداشت این عالم وارسته به نام "روز ملی ملایر" نامگذاری شد.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، در راستای پاسداشت و تکریم عالم وارسته مرحوم حاج سید محمد میرشاه ولد، از مبارزان دوران انقلاب و اولین امام جمعه ملایر، مجمع عالی بسیج این شهرستان متشکل از نماینده ولی فقیه معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر مسئولین دستگاه‌های مختلف و نمایندگان اقشار مختلف بسیج، 21 بهمن، سالروز بزرگداشت آن عالم مجاهد را به عنوان "روز ملی ملایر نامگذاری کرد

در این روز با حضور علما، روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب، دانشجویان و اقشار مختلف مردم ملایر، با برگزاری مراسم بزرگداشتی در بارگاه امامزاده عبدالله(ع)، یاد و خاطره آن عالم فرزانه و 1100 شهید این شهرستان، گرامی داشته شد.

*شمه ای از حیات پربار آیت الله میرشاه ولد(ره)

فقیه مجاهد و عالم مبارز مرحوم آیت الله حاج سید محمد میرشاه ولد، فرزند سید اسد الله، سال 1309 شمسی، در ملایر متولد و بعد از اتمام دروس کلاسیک که با موفقیت در بین دانش اموزان سه شهرملایر، نهاوند و تویسرکان، در امتحان نهایی حائز رتبه اول گردید، وارد حوزه علمیه ملایر شد.

ایشان سپس برای ادامه تحصیل، به حوزه علمیه قم و بعدا تهران هجرت و از محضر حضرات آیات عظام بروجردی، خوانساری، حجت، محقق داماد، امام خمینی(ره)، گلپایگانی، مرعشی نجفی، علامه طباطبایی و دیگر بزرگان بهره ها برد و به درجه اجتهاد نائل گردید.

در سال 1337  علی رغم میل باطنی، با درخواست مردم و بر حسب وظیفه در زادگاه خود رحل اقامت افکند و در خدمت به اسلام و مسلمین کمر همت بست. از سال 1342 به نهضت امام خمینی(ره) پیوست و در سال‌های اوج نهضت، پرچمدار انقلاب در منطقه ملایر نام گرفت و بعد از پیروزی انقلاب، به امامت جمعه این شهر منصوب شد.

از آن عالم فرزانه علاوه بر خدمات عام المنفعه از قبیل ساخت مسجد، کتابخانه و صندوق قرض الحسنه، کتاب‌های ستاره درخشان، شیعه و رجعت، تفسیر سوره حمد، چند مجلد تفسیر قرآن کریم و چند مجلد مجموعه معارف در موضوعات مختلف به یادگار مانده است.

همچنین آن فقید سعید دارای اجازاتی از حضرات آیات عظام حکیم، خوئی، امام خمینی(ره)، طبسی نجفی، اراکی، گلپایگانی، بهجت، صافی، سیستانی بود و با بسیاری از مراجع معاصر چون حضرات آیات فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و ... هم دوره و هم بحث بود.

در سال‌های اول زعامت مقام معظم رهبری آیت الله العظمی خامنه‌ای، به وکالت و نمایندگی ایشان مفتخر گردید و تا آخر عمر با برکت خویش، حامی ولایت و نظام جمهوری اسلامی بود. در دوران دفاع مقدس نیز با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل پشتیبان رزمندگان اسلام بود تا انجا که آیت الله العظمی فاضل لنکرانی ایشان را از مفاخر روحانیت شیعه بشمار آوردند  و آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پاسخ به استفتائی از ملایر ضمن ارجاع آن به آیت الله میرشاه ولد، ایشان را برای ملایر کافی دانسته بودند.

مرحوم آیت الله میرشاه ولد، سرانجام پس از عمری مجاهدت و تبلیغ معارف اهل بیت(ع)، پانزدهم محرم 1427، مصادف با 25 بهمن 1384 در سن 75 سالگی، در اثر بیماری قلبی چشم از جهان فروبست

در سال 1393 با تصویب مجمع عالی بسیج شهرستان ملایر به پاس مجاهدات آن عالم فقید، 21 بهمن ماه، روز بزرگداشت مرحوم  آیت الله میرشاه ولد به عنوان "روز ملی ملایر" اعلام گردید.

روحش شاد و یادش گرامی

انتهای پیام 3/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    هم روتيتر زديد هم تيتر اما توي هيچكدومش فعل نيست و بالاخره مخاطب نمي فهمه كه اين موضوع يه طرحه يه پيشنهاده يا اينكه تصويب شده يا قراره بشه يا .... ؟!!!!