یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 345195
۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
شهید محلاتی

حوزه/ یادواره شهید فضل الله محلاتی با سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، یادواره شهید محلاتی، نماینده حضرت امام خمینی(ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سه شنبه 5 اسفند ماه سال جاری در قم برگزار می شود.

در این مراسم که همزمان با نماز مغرب و عشاء در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار می شود، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی می کند.

گفتنی است این مراسم نورانی با مشارکت ارگانها و نهاد های مختلف از جمله سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان قم، مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی، نیروی انتظامی استان قم، مدیریت حوزه علمیه استان قم، تیپ مستقل 83 تبلیغی رزمی امام جعفر صادق(ع)، پژوهشگاه امام صادق(ع)، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، صدا و سیمای مرکز قم، شهرداری قم و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود.

شایان ذکر است، آیت الله محلاتی در سال 1309، در محلات به دنیا آمد و پس از طی دوران ابتدایی و تعلیم بخش‌هایی از مقدمات، در پانزده سالگی برای ادامه تحصیل به قم هجرت کرد و در حوزه علمیه به دروس حوزوی مشغول شد.

شهید محلاتی پس از اتمام دروس حوزه، درس‌های تخصصی فقه و اصول را در محضر اساتید بزرگواری چون مرحوم آیت‌الله بروجردی و امام خمینی(ره) گذراند. وی در دوران تحصیل در قم، همواره با کلیه شخصیت‌های علمی و مبارزان بر ضد رژیم پهلوی، ارتباط نزدیک داشت و همین ارتباط و روحیه مبارزه با طاغوت، از او عالمی ساخت که تا آخر عمر گرانبهایش، هم تجسم تلاش و تحرک بود و هم مظهر عشق به امام و امت.

پس از آشنایی با شهید نواب صفوی، به گروه فدائیان اسلام پیوست و به علت این همکاری، بارها تحت تعقیب قرار گرفت. وی در سال 1340 به تهران عزیمت کرد و ضمن اشتغال به کارهای علمی، فرهنگی و تبلیغی، همواره در صحنه‌های مختلف به مبارزه با دستگاه طاغوتی پهلوی می پرداخت. وی در دریافت پیام‌های امام و رساندن آن به مردم از رابطان اصلی بود.

شیخ فضل الله محلاتی در آستانه 22 بهمن 1357 به عنوان نخستین سخنگوی انقلاب، پیروزی نهضت و استقرار نظام الهی را در کشور از راه رادیو به ملت مسلمانان نوید داد وی به علت سابقه درخشانش، مورد اطمینان حضرت امام راحل بود و مسئولیت‌های اجرایی مختلفی مانند معاونت کمیته مرکزی انقلاب، نمایندگی امام در صندوق تعاون صنفی و نمایندگی امام در مراسم باشکوه حج ابراهیمی در سال 1358 را برعهده داشت و در انتخابات نخستین دوره مجلس شورای اسلامی، از طرف مردم محلات انتخاب و راهی مجلس شورای اسلامی شد.

هم زمان با تشکیل سپاه پاسداران، از سوی رهبر کبیر انقلاب، مسئولیت نظارت، کنترل و هدایت این نهاد انقلابی و نوخاسته را پذیرفت.

در دفاع مقدس نیز خوش درخشید و خاطره‌ی جاویدی از آن لحظه‌ها از خود بر جای گذاشت.

آیت الله فضل‌الله محلاتی در اول اسفند ۱۳۶۴، به همراه هشت تن از نمایندگان مجلس و قضات عالی رتبه در حالی که نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بود، با هواپیمای اف۲۷ فرند شیپ عازم جبهه‌های جنگ بود که هواپیمای حامل آنها مورد حمله دو فروند جنگنده عراقی قرار گرفت و در ۲۵ کیلومتری شمال اهواز سقوط کرد و همه سرنشینان هواپیما که نزدیک به ۵۰ نفر بودند کشته شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha