یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
مدبری

حوزه/ این مدرس زبان عربی با اشاره به اینکه زبان عربی اهمیت بیشتری نسبت به دیگر زبان ها دارد، ابراز داشت: طلاب انگیزه زیادی نسبت به زبان آموزی عربی ندارند که نیازمند آسیب شناسی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مدبری صبح امروز در کمیسیون تخصصی همایش زبان دانان حوزوی با موضوع «آسیب شناسی زبان آموزی در حوزه های علمیه و راه های برون رفت از آن» با اشاره به آسیب های زبان آموزی در زبان عربی و راه های برون رفت از آن، اظهار داشت: متاسفانه هنوز برخی از اساتید به نقش زبان عربی برای تبلیغ دین آگاه نیستند و به همین دلیل اهمیت زیادی به زبان آموزی عربی نمی دهند.   

وی با بیان اینکه حوزه های کشورهای آفریقایی به آموزش زبان عربی اهتمام دارند، گفت: حوزه های علمیه شیعه نباید از اهمیت مسئله زبان آموزی عربی غفلت کنند.  

این مدرس زبان عربی با اشاره به اینکه زبان عربی اهمیت بیشتری نسبت به دیگر زبان ها دارد، ابراز داشت: طلاب انگیزه زیادی نسبت به زبان آموزی عربی ندارند که نیازمند آسیب شناسی است. 

حجت الاسلام والمسلمین مدبری با بیان اینکه برخی موسسات غیرتخصصی اراده طلاب را نسبت به زبان عربی سست می کنند، گفت: این موسسات روش آموزش زبان را نمی دانند در حالی که طلاب فکر می کنند استعداد نسبت به زبان عربی ندارند.   

وی تصریح کرد: انگیزه های برخی روحانیون در حد آموزش یافتن از چند کلمه برای جایگاه روحانی کاروان و اطلاعات شخصی است در حالی که نگاه آن ها را باید وسعت بخشید.

این مدرس زبان عربی افزود: برخی از طلاب، زیاد به مسائل صرفی و نحوی می پردازند در حالی که کلاس ها به آموزش مکالمه می پردازند. 

حجت الاسلام مدبری تصریح کرد: پکیج کامل آموزش زبان عربی وجود ندارد در حالی که در زبان های دیگر شاهد وجود انواع کتب و پکیج های آموزشی هستیم. 

وی در پایان افزود: باید از ورود برخی از مبانی وهابیت در آموزش عربی مراقبت کرد.  

انتهای پیام/313 /33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha