یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
علی زارعان - مدیر کودک شبکه دو

حوزه / مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما با بیان این که رسانه فرصتی بسیار مهم در راستای تعلیم و تربیت است گفت: باید زیر ساخت های آموزشی را در رسانه در جهت تعلیم و تربیت کودکان به درستی فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، علی زارعان امشب طی سخنانی در نشست رسانه و تربیت کودک و نوجوان که به همت انجمن تعلیم و تربیت حوزه در سالن نشست های انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: در کشور ما آنقدر تعلیم و تربیت را به رسانه گره زده‌ایم که احساس می‌شود در رسالت مندی رسانه محتوا بر شکل غلبه دارد.

وی با اشاره به اهمیت سبک زندگی در برنامه‌های کودک و نوجوان افزود: اگر محتوا بر شکل غلبه یابد این مسئله باعث پس زدگی مخاطب می‌شود.

این کارشناس رسانه ملی با اشاره به این که رسانه فرصتی بسیار مهم در راستای تعلیم و تربیت است گفت: باید زیر ساخت های آموزشی را  در رسانه در جهت تعلیم و تربیت کودکان به درستی فراهم  کنیم.

وی با اشاره به اصل ماندگاری در تربیت رسانه‌ای خاطرنشان کرد: باید بین محتوا و شکل در فرایند آموزش و تعلیم و تربیت هماهنگی  وجود داشته باشد و بدانیم که ماندگاری پیام رسانه و عمیق شدن آن با وجود تکرار پیام است.

زارعان با بیان این که تعلیم و تربیت رسانه‌ای می‌بایست و ماندگار شود، ابراز داشت: آنچه مهم است این که بیشتر به اصل تکرار پیام متناسب با نیاز مخاطب توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به این که باید به سمت رسانه های چند بعدی حرکت کنیم گفت: گاهی ما از محصولات بصری در ارتباط با تعلیم و تربیت انتظاراتی افراطی داریم که باید این توقعات متناسب با شرایط روز تعلیل شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha