شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام رضا

حوزه/ مسئول اطلاع رسانی مدیریت امور اسناد و مطبوعات سازمان کتابخانه ها و امور موزه های آستان قدس رضوی از وجود بیش از 600 عنوان نشریه تخصصی در آرشیو مطبوعات این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، علی سلیمانی، در نشست مشترک با مدیران پژوهشی مرکز نور اظهارداشت: آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی با بیش از 600عنوان نشریه تخصصی با موضوعات اسلامی به زبان‌های مختلف از مهمترین آرشیو‌های اسلامی در کشور محسوب می شود.

وی افزود: از مجموع 602عنوان نشریه تخصصی با موضوعات اسلامی تعداد 494 عنوان فارسی و 108 عنوان به سایر زبانهای دیگر از جمله عربی و انگلیسی می باشد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: از این مجموع تعداد 70 عنوان از نشریات نایاب و منحصر به فرد می باشد و تعداد 207 عنوان نیز جاری و در حال انتشار می باشند.

وی با بیان اینکه آرشیو مطبوعات آستان قدس در حال حاضر به عنوان غنی ترین آرشیو ایران و منطقه محسوب می گردد، اظهار داشت: در حال حاضر آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی، دارای 23 هزار عنوان شامل یک میلیون و 700 هزار نسخه نشریه می باشد  که محققان و پژوهشگران داخلی و خارج از آنها استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: این مرکز آرشیوی غنی‌ترین مرکز آرشیو نشریات دانشجویی می باشد که در حال حاضر 7600 عنوان و بالغ بر 32 هزار شماره نشریه دانشجویی را از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با انعقاد تفاهم‌نامه و رایزنی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد، پیام نور، علوم پزشکی و غیره، گردآوری نموده است.

گفتنی است، آرشیو مطبوعات آستان قدس در حال حاضر با دارا بودن گنجینه منحصر به فردی از مطبوعات قدیمی و جدید به عنوان غنی ترین آرشیو ایران و منطقه محسوب می گردد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha