دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجاب

سلسله نشست های گفتمان دینی با موضوع "پاسخ به شبهات حجاب"، با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و در قالب برگزاری گفتمان های دینی، در کاشان برگزار می شود.

  به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س)، نشست گفتمان دینی با موضوع "عفاف و حجاب"، به همت اداره تبلیغات اسلامی کاشان، در دبیرستان دخترانه شهید آوینی این شهر برگزار شد.

سید رضا واجدی، استاد گفتمان های دینی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در این مراسم گفت: احکام شارع مقدس و تکالیفی که خدا بر بندگان نهاده مبتنی بر قاعده ارتباط تکلیف، حق و استعداد است.

وی با اشاره به اینکه اگر این قاعده درست درک شود، بسیاری از مشکلات و شبهات دینی و اعتقادی حل خواهد شد خاطر نشان کرد: تمام تکالیف الهی از استعداد و قابلیت انسان که حق او رسیدن به کمال است نشأت می گیرد.

استاد گفتمان های دینی اداره تبلیغات اسلامی کاشان خاطر نشان کرد: حجاب حق زن است، چون خداوند استعداد و قابلیت حیا را به زن داده است، پس اگر تکلیف شرعی او رعایت حجاب است به آن دلیل است که حجاب حق اوست، لذا این حکم به حیوان داده نشده چون حیا داشتن برای حیوان موضوعیتی ندارد.

 واجدی خاطر نشان کرد: خداوند آن گونه به زن نگاه کرده است که طبیعت به او نگاه کرده و به تعبیر استاد مطهری هر استعدادی یک سند طبیعی است برای یک حق طبیعی و زبان دین، زبان تکلیف است برای رسیدن به حق.

وی همچنین تاکید کرد: بر اساس آیات قرآن خداوند وادی سلامت و راه حق را مشخص نموده و انسان را مجبور به انتخاب نکرده است اما اگر انسان راه انحرافی را برگزید خود را در باتلاق آن گناه یا خطا گرفتار می‌کند و این جهنم او محسوب می‌شود.

يادآور مي شود، اجراي گفتمان هاي ديني در مدارس يكي از فعاليت هاي اداره تبليغات اسلامي كاشان است كه در طول سال با حضور اساتيد و كارشناسان خبره و به صورت گفتماني به منظور دانش افزايي و رفع شبهات ديني و اعتقادي دانش آموزان در سطح دبيرستان هاي شهرستان برگزار مي شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha