شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سردار جعفری

حوزه/ آزادی سیاسی که در ایران اسلامی وجود دارد، در بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی وجود ندارد و نباید افراد در قالب های مختلف و توطئه های گوناگون، دستاوردهای انقلاب را زیر سؤال برده و بر آن خدشه وارد کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار سرلشگر جعفری، پیش از ظهر امروز در جلسه مجلس خبرگان رهبری، با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به تشریح مأموریت های سپاه پاسداران در عرصه های نظامی، امنیتی، فرهنگی و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیداری فرمودند «حفظ انقلاب یعنی حفظ پیش روندگی انقلاب و همین مأموریت اصلی سپاه پاسداران است. تنها نیرویی که باید بتواند انقلاب را حفظ کند، سپاه است».

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این که انقلاب اسلامی با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و نمونه آن صدور روز افزون آن می باشد، ابراز داشت: مرحله صدور انقلاب، امروز وارد فصل جدیدی شده و یکی از مصداق های آن همین نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا است که با استقبال خوبی در خارج از کشور موجه بوده است.

سردار جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به فتنه 88 و پیامدهای آن برای کشور پرداخت و افزود: با قیام یکپارچه مردم در 9 دی، توطئه معاندان نظام اسلامی خنثی شد.

جعفری همچنین با اشاره به ابعاد منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی و نقش تأثیرگذار انقلاب اسلامی، تصریح کرد: حزب الله لبنان و مقاومت آن در برابر یکی از ارتش های مدعی جهان یعنی رژیم صهیونیستی از معجزات انقلاب اسلامی است و نشانه نفوذ قدرتمندانه نظام اسلامی در منطقه می باشد.

 وی، معرفی ملت ایران، محبوبیت جمهوری اسلامی و عزت آن را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و افزود: این امر در سایه لطف الهی روز به روز در حال گسترش است.

فرمانده سپاه در ادامه، نقش مستشاری جمهوری اسلامی در عراق و سوریه و پاکسازی مناطق عراق از گروه های تروریستی و داعش با کمک و مشاوره فرماندهان نظامی سپاه پاسداران را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تحلیل کرد و گفت:امروز نه تنها فلسطین و لبنان، بلکه مردم عراق و سوریه نیز به نقش اثر گذار انقلاب اسلامی اذعان دارند و در این زمینه قدردان ملت ایران هستند و علی رغم تبلیغات دشمن و به راه انداختن بحث عرب و عجم، آنچه شاهد آن هستیم نزدیکی بیش از پیش دو ملت است.

سردار جعفری بر تفکر انقلابی برای مقابله با توطئه دشمنان داخلی و خارجی تأکید کرد و بیان داشت: «شعار نه غزه، نه لبنان» در واقع دشمنی با اهداف بنیادین جمهوری اسلامی است و آزادی سیاسی که امروز در ایران اسلامی وجود دارد، در بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی وجود ندارد و نباید موجب شود افراد در قالب های مختلف و توطئه های گوناگون، دستاوردهای انقلاب اسلامی را زیر سؤال برده و بر آن خدشه وارد کنند.

وی با اشاره به نقش عمیق بسیج در خنثی سازی فتنه ها و اقتدار نظامی و دفاعی نظام، گفت: اقتدار نظامی و دفاعی ما با تکیه بر پشتوانه مردمی، مرهون فناوری های روز افزون سپاه و خودکفایی در این عرصه ها است که دشمنان هم علی رغم میلی باطنی شان به آن اذعان دارند.

سردار جعفری از اقدامات سپاه پاسداران در عرصه سازندگی به ویژه در مناطق محروم در راستای محرومیت زدایی گزارشی ارائه داد و آن را در راستای مأموریت های این نهاد ارزشمند و انقلابی ارزیابی کرد.

فرمانده سپاه همچنین از بروز برخی ناهنجاری های فرهنگی و اقتصادی و وجود فسادهای اقتصادی، انتقاد کرد و گفت: برای فائق آمدن بر مشکلات فرهنگی و اقتصادی نیازمند عزم جدی و استفاده از مدیران کار آمد هستیم که بتوانند در مواقع بحران با مدیریت صحیح از عهده عبور انقلاب از مشکلات به خوبی بر آیند.

وی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، از جمله مسؤولیت های انقلاب اسلامی را اسلامی کردن جامعه در همه عرصه ها دانست و افزود: اسلامی کردن جامعه از اهداف انقلاب اسلامی است که باید برای تحقق آن بکوشیم و این امر مستلزم تلاش مستمر همه مردم و مسؤولین نظام است که انشاءالله باید تحقق پیدا کند.

برپایه این گزارش، پس از سخنرانی سردار جعفری، چند تن از اعضای مجلس خبرگان رهبری، پیرامون سخنان وی اظهار نظر کردند.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha