جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 347379
۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
نواب ابوالحسن

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، به دعوت شیخ احمد خلیلی مفتی عمان، به همراه رئیس دانشکده مذاهب اسلامی و رئیس دانشکده شیعه‌شناسی رهسپار کشور عمان شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب که به دعوت شیخ احمد خلیلی مفتی عمان، به همراه دکتر مهدی فرمانیان رئیس دانشکده مذاهب اسلامی و دکتر مصطفی سلطانی رئیس دانشکده شیعه‌شناسی به کشور عمان سفر کرد ضمن دیدار با مفتی سلطنت عمان، وزیر اوقاف و رئیس قوه قضاییه عمان، از دانشکده علوم شرعی و دانشگاه سلطان قابوس بازدید کرد.

در این ملاقات‌ها که در پاسخ به دیدار مفتی عمان از دانشگاه ادیان و مذاهب در مهرماه 1392 انجام شد، طرفین از روابط خوب دوجانبه تجلیل نموده و با تأکید بر توسعه روابط فرهنگی میان دو کشور، زمینه‌های همکاری مشترک را بررسی کردند.

همچنین وزیر اوقاف ضیافت شامی به افتخار رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و همراهان برگزار کرد.

در این نشست نیز ضمن تأکید بر تحمل و پذیرش دیگران که در کشور عمان و ایران به چشم می‌خورد، و هم‌زیستی مسالمت‌آمیزی که در این دو کشور حاکم است، از حرکت تکفیری، تندروی و افراطی‌گری که دامن‌گیر کشورهای اسلامی شده به عنوان خطر اصلی و بلای خطرناک و خانمان‌سوزی که آتش آن دامن مسلمانان را فرا گرفته، یاد شد و طرفین بر نفی این حرکت‌ها و عدم ارتباط آن با دین مبین اسلام تأکید کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha