شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد تقی ربانی

حوزه/ رئیس انجمن مهدویت حوزه علمیه قم گفت: امروز در دنیا هویت زن‌ تخریب شده و نگاه‌های ابزاری در خشن‌ترین چهره خودنمایی می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی ربانی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در دوران جاهلیت تمام ارزش‌های انسانی زیر پا گذاشته شده بود و با ظهور اسلام ارزش‌های انسانی احیا شدند.

وی با بیان این که یکی از کارهایی که اسلام انجام داد این بود که همه انسان‌ها را از آن فضای جاهلی نجات دادU گفت: در زمان جاهلیت به بانوان ظلم بیشتری می‌شد و به عنوان کالا مبادله می‌شدند و به همین دلیل در اسلام به بانوان توجه مضاعفی می‌شود.

رئیس انجمن مهدویت حوزه با اشاره به روایتی در خصوص جایگاه بانوان بیان کرد: پیامبر(ص) در تجلیل از جایگاه بانوان می‌فرمایند که مردان از دامن زنان به معراج می‌روند.

وی ادامه داد: در روایات داریم که ائمه معصومین(ع) می‌فرمایند که ما حجت خداوند بر مردم هستیم و حضرت زهرا(س) حجت خداوند بر ما است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه امروز در دنیای جاهلیت مدرن قرار داریم گفت: امروز ارزش‌ها کنار گذاشته شده‌اند و انسانیت و جایگاه انسان با نگاه‌های ابزاری و اقتصادی مورد تهاجم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز جایگاه انسان‌ها مورد تهاجم قرار گرفته است ابراز داشت: شبیخون‌های فرهنگی تنها اختصاص به ایران ندارد و تمام انسان‌های روی زمین را نیز در بر می‌گیرد و تنها اختصاص به یک منطقه ندارد.

رئیس انجمن مهدویت حوزه تصریح کرد: برای اینکه انسان‌ها از این تاریکی سراسری نجات پیدا کنند باید به هویت انسان‌ها بیشتر توجه و تأکید شود همانطور که در صدر اسلام هویت انسان‌ها و مخصوصاً زن‌ها بر اساس کرامت انسانی در جای خود قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا هویت زن‌ها تخریب شده و نگاه‌های ابزاری در خشن‌ترین چهره خودنمایی می‌کند گفت: انشاءالله از طریق رسانه‌ها و معرفی کردن الگوهای مناسب در جامعه فرهنگ سازی شود و زن‌ها نقش مثبت خود را در جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی مطرح کرد: امام (ره) بر نقش بانوان و جوانان بسیار تأکید می‌کردند و آن‌ها را مخاطب اصلی خود قرار می‌دادند و ما نیز باید به امام(ره) اقتدا کنیم.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha