یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
458

حوزه/ پس از وفات دکتر علی محفوظ از ادبا واندیشمندان سرشناس عراق و جهان اسلام، کتابخانه وی که در معرض نابودی و تلف قرار داشت به همت مرکز الابحاث العقائدية وابسته به دفتر آیت الله سیستانی جان تازه ای گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کتابخانه مرحوم دکتر حسین علی محفوظ با قرائت آیاتی از قرآن کریم افتتاح شد.

پس از آن حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد الحسون مدیر مرکز الأبحاث العقائدیه به نمایندگی از دفتر آیت الله سیستانی سخنرانی کرد و پس از آن نیز نوبت رسید به سخنان استاد کمال الساعدی به نمایندگی از نوری مالکی معاون رییس جمهور عراق و سپس سخنرانی سید حسین شهرستانی وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی و سپس سخنان دکتر علاء الموسوی رییس دانشگاه بغداد.

برنامه بعدی مراسم قرائت ابیات شعر و سپس سخنان دکتر علی محفوط فرزند مرحوم حسین علی محفوظ بود و در پایان مراسم نیز کتابخانه توسط دکتر شهرستانی وزیر آموزش عالی عراق افتتاح شد.

خاطر نشان می شود پس از وفات دکتر علی محفوظ کتابخانه وی که از گنجینه های میراث مکتوب عراق به شمار می رود در معرض نابودی و تلف قرار داشت که اکنون این کتابخانه به همت مرکز الابحاث العقائدية وابسته به دفتر آیت الله سیستانی جان تازه ای گرفته و مورد استفاده مشتاقان علوم و معارف قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha