جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تراشیون

حوزه/ کارشناس برنامه سلام زائر گفت: متاسفانه فضای مجازی طی سالهای اخیر فاصله و شکافی در زندگی حقیقی جامعه ایرانی به وجود آورده است بطوریکه طبق آمار رسمی اعلام شده روزانه 40 میلیون ساعت بازی کامپیوتری در کشور انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون طی سخنانی در برنامه زنده «سلام زائر» در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: طی سالهای اخیر متاسفانه رنگ و بوی طلاق ها و طلاق های عاطفی گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی متعدد و اقبال هر یک از زوجین به این فضا بوده است.

این کارشناش مسائل اخلاقی و تربیتی خانواده با بیان اینکه طبق آمار بنیاد ملی بازیهای رایانه ای روزانه 40 میلیون ساعت بازی کامپیوتری در کشور ثبت شده است، افزود: این آمار در جهان در هفته به 3 میلیارد ساعت می رسد و این مساله نگران کننده است.

حجت الاسلام تراشیون وجود شبکه های اجتماعی و کانال های ماهواره ای را عامل اصلی ایجاد شکاف بین نسل ها و یکی از عوامل ازهم پاشیدگی خانواده ها عنوان کرد.

وی افزود: وجود شکاف بین نسل جدید و نسل قدیم در جامعه به واسطه ظهور فضای مجازی و کانال های ماهواره ای، باعث کم رنگ شدن ارزش ها و اعتقادات افراد در زندگی می شود.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم ادامه داد: امروزه با ورود وسایل و تکنولوژی های جدید به عرصه خانواده ها شاهد این هستیم که والدین و فرزندان ساعت های متمادی در کنار یکدیگر می نشینند، بدون آن که هیچ ارتباط کلامی با هم داشته باشند.

حجت الاسلام تراشیون گفت: در جوامع امروزی دیگر کمتر خانواده ای وجود دارد که والدین و فرزندان دور هم جمع شده و در باره موضوع های مختلف خانوادگی با هم گفت و گو کنند و تعامل و همفکری داشته باشند.

وی با اشاره به عوارض ناشی از فضاهای مجازی و تاثیر آن بر خانواده ها نیز افزود: فضاهای مجازی، وجود کانال های ماهواره ای و سریال های متعدد و الگوی گیری خانواده ها از این سریال ها باعث شده که فضای گرم خانواده به فضای بی روح و به دور از تعامل و گفت و گو تبدیل شود.

وی، خواستار حضور بیشتر سازمانهای مردم نهاد برای جلوگیری از این آسیب های اجتماعی شد و اضافه کرد: وجود سازمان های مردم نهاد و همکاری آنها در این خصوص می تواند در راستای حل آسیب های اجتماعی نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

انتهای پیام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha