شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ مدیر مدرسه امام موسی بن جعفر(ع) تهران با اشاره به الزامات اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف در کشور، پرهیز از اسراف و توجه به تولید داخل، را از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زمانی نوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید همواره در مسیر تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی گام برداریم. چرا که هیچ ملتی بدون سعی و کوشش به جایی نمی ‌رسد. البته قناعت به این معنی نیست که انسان در تنگدستی باشد، بلکه در همه احوال قناعت لازم بوده و خواست شرع مقدس اسلام از مسلمین نیز همین است.

مدیر مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران با اشاره به این که امروز کشور ما از سوی دشمن مورد تهدید و تحریم است، افزود: با قناعت و دوری از اسراف می‌توان در برابر تحریم، تهدید و فشارهای اقتصادی دشمنان ایستاد. ملت ایران باید این روحیه را در خود تقویت کند تا دوره تحریم‌ها نیز پشت سر گذاشته شود.

وی ادامه داد: اگر مردم در این شرایط به دنبال مدگرایی و اسراف‌های بی ‌مورد باشند، تهدیدی بزرگ برای اقتصاد کشورمان خواهد بود، آنچه که می‌تواند ما را در برابر تهدیدها و تحریم‌ها سربلند کند اقتصاد مقاومتی است که مردم باید خود را با شرایط وفق دهند.

این استاد حوزه عنوان کرد: براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران های اقتصادی جهانی، الگویی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشیده و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق رونق اقتصادی و الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت را فراهم کند.

حجت الاسلام زمانی نوری با اشاره به الزامات تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف در کشور، پرهیز از اسراف و توجه به تولید داخل، را از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: هرچقدر مردم به خرید کالای داخلی تشویق شوند، ولی کیفیت کالاهای داخلی پائین باشد، عملاً رغبتی برای خرید کالای ایرانی نخواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران در پایان با بیان این که جلوگیری از اسراف، مستلزم اتخاذ دو راهکار فرهنگی و اجرایی است، افزود: در حوزه فرهنگ سازی، نقش اصلی و پررنگ برعهده رسانه ها و دستگاه های فرهنگی است و در حوزه اجرا و عملیاتی نیز دولت باید از خود شروع کند تا مصرف بهینه، مورد توجه مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha